28
10 2014
991

Germania pariază pe fabrici „inteligente” pentru a-şi păstra avantajul competitiv

Germania a deschis noul front de luptă în revoluţia digitală într-o fabrică Siemens unde produsele comunică cu utilajele prin Internet, iar contribuţia umană este minimă, scrie The Wall Street Journal.

Fabrica Siemens din oraşul industrial Amberg este parte a unui efort concertat al guvernului, companiilor, universităţilor şi instituţiilor de cercetare din Germania de a dezvolta fabrici „inteligente”, complet automatizate, bazate pe comunicarea prin Internet.

Aceste fabrici ar trebui să permită ca produsele să fie personalizate pe linia de producţie: un produs incomplet de pe linia de fabricaţie ar „transmite direct utilajului de ce servicii are nevoie”, iar produsul final ar fi asamblat imediat, spune Wolfgang Wahlster, co-preşedinte al Industrie 4.0, proiectul de informatizare a industriei din Germania.

Iniţiativa îşi propune să ajute sectorul manufacturier din Germania, coloana vertebrală a celei mai mari economii a Europei, să îşi păstreze avantajul competitiv asupra ţărilor în dezvoltare care au o forţă de muncă mai ieftină şi să fie competitivă în raport cu sectorul manufacturier din SUA, care şi-a revenit.

La fabrica inteligentă „pilot” din Kaiserlautern, producătorul de chimicale BASF a fabricat în cadrul unui experiment şampoane şi săpunuri lichide personalizate.

Iată cum s-a desfăşurat experimentul: La plasarea unei comenzi online de testare, plăcuţele de identificare de pe sticlele goale de şampon aflate pe banda de fabricaţie comunicau simultan utilajelor de producţie tipul de săpun dorit, parfumul, culoarea capacului şi tipul de etichetă. Exista posibilitatea ca fiecare sticlă care iese pe de o linie de fabricaţie să fie complet diferită de celelalte.

Experimentul s-a bazat pe o reţea wireless în care utilajele şi produsele au fost singurele care au comunicat între ele, iar oamenii au contribuit doar prin plasarea comenzilor.

Fabrica Siemens de la Amberg arată ce este posibil în prezent într-o fabrică operaţională. În acest moment fabrica funcţionează aproximativ 75% pe pilot automat, cei 1150 de angajaţi ocupându-se în primul rând de operarea computerelor şi de monitorizarea procesului de producţie.

Crearea unui sistem de producţie inteligent complet automatizat care să funcţioneze printr-o reţea de Internet ar mai putea dura zece ani.

via www.zf.ro

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.