03
06 2015
1047

Сonsumatorii caută să obţină eficienţă maximă de la produsele cumpărate

Discrepanţa dintre dorinţa consumatorilor de a-şi satisface nevoile ca înainte de criză şi realitatea lipsei banilor creează frustrări. Distincţia dintre adevăratele nevoi ale consumatorului şi comportamentul său cauzat de recesiune reprezintă cheia pentru poziţionarea produselor şi serviciilor în această perioadă. În realitate, consumatorii nu îşi doresc să alerge după produse ieftine, ci sunt forţaţi să o facă. Satisfacţia primită în urma achiziţionării produselor şi serviciilor este doar cea a economiilor realizate şi a posibilităţii cumpărării mai multor produse şi servicii cu aceeaşi sumă de bani. Puţine persoane sunt satisfăcute de achiziţia în sine a produsului. Cei mai mulâi oameni ar reveni la comportamentul de consum anterior crizei dacă ar dispune de resursele financiare. Consumatorii nu vor să cumpere mereu produse la reduceri, ci să achiziţioneze luxul pe care şi-l pot permite. În această tensiune a clienţilor stă cheia succesului ofertei de produse şi servicii. Câştigătorii sunt firmele care reuşesc să ofere produse cu valoare mare pentru clienţi, dar la preţurile pe care aceştia şi le pot permite. Cu alte cuvinte, consumatorii caută să obţină eficienţă maximă de la produsele cumpărate. De exemplu, consumatorii evită să cumpere produse „no-name" pentru că diferenţa de preţ între acestea şi cele originale nu acoperă riscul de pierdere a eficienţei. Acest lucru se întâmplă şi datorită reducerii generale a preţurilor la multe produse de bază: unele alimente, îmbrăcăminte şi servicii.

via | contabilsef.md

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.