
Opinii
Ce obligaţii au comercianţii atunci când afişează preţurile
- Prețul trebuie să fie exprimat în lei, să fie lizibil, să nu inducă în eroare și să fie final, incluzând toate taxele (cu TVA inclus);
- Pentru produsele vândute vrac, prin cântărire sau măsurare, este obligatorie numai indicarea prețului pe unitatea de măsură (kilogram, litru, metru etc.), iar stabilirea prețului final de vânzare se va face la momentul individualizării produsului, prin cântărire, măsurare etc.;
- În interiorul aceleiași unități, vânzătorul trebuie să indice același preț pentru produse identice;
- La produsele preambalate se indică preţul pe unitatea de măsură şi preţul de vânzare corespunzător cantităţii preambalate;
- În cazul în care preţul pe unitatea de măsură este identic cu preţul de vânzare se indică numai preţul de vânzare;
- În cazul produselor preambalate pentru care reglementările în vigoare prevăd indicarea atât a cantităţii nominale, cât şi a masei componentei solide, este suficient să se indice preţul pe unitatea de măsură al componentei solide;
- Pentru produsele vândute în vrac prin cântărire sau măsurare este obligatorie indicarea numai a preţului pe unitatea de măsură;
- În cazul livrării unui produs, cheltuielile privind ambalarea și transportul pot fi menționate separat, cu condiția ca mențiunea să fie clară, ușor de identificat și lizibilă;
- În cazul serviciilor (de exemplu: coafor, restaurant), prețurile trebuie indicate în mod vizibil, clar, accesibil pentru consumator (de exemplu: listă, catalog, afișare).
- Orice reducere de preț trebuie indicată în mod clar, astfel încât să nu existe nicio îndoială în privința prețului care trebuie plătit;
- Prețul indicat trebuie să fie prețul total, cu toate taxele şi serviciile care trebuie plătite suplimentar de către consumator;
- Prețul redus trebuie să fie inferior prețului de referință; prețul de referință reprezintă cel mai scăzut preț practicat în același spațiu de vânzare, în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării prețului redus.
via | www.contabilsef.md
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
E-mail *
2105 vizualizări
Data publicării:
04 Decembrie /2015 10:27
Catalogul tematic
Noutăți
Etichete:
comercializarea | preţuri | specialisti | protectia consumatorilor
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.