Opinii

Producţia locală se schimbă la faţă

Mai mulţi organizatori şi vizitatori ai ediţiei din anul acesta a Expoziţiei „Fabricat în Moldova” ajung la concluzia că „producţia moldovenească se schimbă la faţă”, ceea ce deschide noi oportunităţi de promovare a ei, notează IPN. Directorul Organizației pentru Dezvoltarea Întreprinderilor Mici și Mijlocii, Iulia Iabanji, a relevat că articolele și produsele expuse bucură ochiul. „Se vede că se lucrează mult şi asupra aspectului exterior al producției, nu doar la îmbunătățirea calității și diversificarea producției. Acum, sarcina noastră, instituțiile abilitate ale statului, este ca să ne unim eforturile cu producători şi să fie identificate piețe de desfacere. În țările UE, CSI, dar şi în terțe pieţe. Și exemple de acestea noi avem deja. Dar trebuie ca exporturile să fie mai organizate, nu de o singură dată . E necesar ca acestea să devină durabile”, a spus ea. O colecție nouă de articole de vestimentație a prezentat la ediția din anul acesta a expoziției naționale „Fabricat în Moldova” SA Ionel. Directorul general al întreprinderii, Tamara Luchian, a menționat că în afară de noile modele de costume şi sacouri pentru bărbați şi femei, noua colecție include şi rochii de damă. Prețurile sunt accesibile pentru majoritatea categoriilor de cumpărători. „ În anul trecut, am reuşit să majorăm exporturile cu 16 la sută. În topul celor 100 de întreprinderi, exportatoare din Moldova din toate ramurile economiei naţionale, noi ne-am clasat pe locul 38. Acesta ne bucură și ne mobilizează”, a spus Tamara Luchian. În opinia ei, ediţia din anul acesta a expoziției „Fabricat în Moldova” face dovadă că întreprinderile moldoveneşti s-au restructurat, în orice caz, cele din industria ușoară toate propun mărfuri de calitate, multe sunt în căutarea nişei lor pe piață. „Importat este ca promovarea producţiei locale să continue şi după expoziție, ca rafturile tuturor magazinelor din ţară să fie completate de mărcile producătorilor moldoveni, aceste sunt competitive şi în ce priveşte calitatea , dar şi prețul”, a adăugat ea. Preşedintele Asociaţiei Producătorilor de Divin, Constantin Olaru, a apreciat că pierderile companiilor vitivinicole după ultimul embargou, impus de Federaţia Rusă, sunt mai mici. „Multe companii şi-au reorientat exporturile în China, SUA, Japonia,Turcia şi vând producția la prețuri competitive, nu ca în Rusia, la cele mai mici prețuri. În ce privește producția de divin, aceasta este puțin cunoscută pe piața UE. Însă noi în prezent analizăm posibilitatea elaborării unui plan de marketing care ar schimba situația. Vom găsi cumpărătorul, dar avem de muncit mult”, a spus el. Viceministrul economiei Tudor Copaci a relevat că Ministerul, în colaborare cu asociațiile de business, cu subdiviziunile Camerei de Comerţ şi Industrie vor lucra şi în 2015 pentru a informa agenţii economici asupra cerinţelor şi standardelor în comerțul cu țările UE, prevederilor Acordului de Liber Schimb Aprofundat și Comprehensiv cu UE. Totodată, Copaci a spus că va fi continuată îmbunătățirea cadrului de reglementare a activității de întreprinzător pentru stimularea acesteia. Va demara o nouă etapă a reformei regulatorii, prin reducere numărului certificatelor şi altor acte permisive, necesare pentru inițierea şi desfășurarea afacerilor, revăzute costurile acestora pe care le achită agenții economici.

via | ipn.md

1177 vizualizări

Data publicării:

30 Ianuarie /2015 09:05

Domeniu:

Noutăți

Etichete:

Fabricat în Moldova | fabricat in Moldova | business | comerţ

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon