Opinii
Vânzările de vinietă pe termen lung au crescut de 6,5 ori
Datorită implementării unei politici agresive față de motoarele cu capacitate cilindrică mare, dar și a politicii permisive în contextul vinietei , a fost atins scopul opus decât cel intenționat de autorități, încasările la buget diminuându-se de la categoriile de mașini cu motoare mari. Singura categorie de mașini care a înregistrat o creștere considerabilă, au fost autovehiculele pentru care importul a costat mai puțin de 0.55€ per cm3 (până la 1500 cm3), crede Eugen Ghilețchi.
IPRE consideră că, pentru depășirea situației create, Ministerului Finanțelor trebuie să întreprindă următoarele intervenții imediate:
1. Modificarea valutei de denominare a cotei accizei la importul autovehiculelor din euro în lei;
2. Renunțarea la treptele de preț pentru diferite capacități cilindrice a motorului, încât evidența arată că unicul rezultat al acestui mecanism este modificarea preferințelor consumatorilor, care se orientează spre cea mai joasă categorie de preț;
3. Reducerea decalajului masiv dintre cotele accizelor la importul autovehiculelor și prețul vinietei: introducerea unei accize unice și diminuarea acesteia până la 1€ – 1.5€ per cm3 și majorarea prețului la vinietă.
Pe termen lung, considerăm oportună abandonarea integrală a mecanismului actual de accize la import a autovehiculelor în baza capacității cilindrice a motorului și preluarea experienței statelor occidentale. Modelul cel mai des utilizat consta în achitarea TVA din valoarea autovehiculul la import. Într-un astfel de sistem, un imperativ este asigurarea obiectivității evaluării autovehiculelor, fapt care se poate realiza prin utilizarea bazelor de date internaționale ce prezintă valoarea medie unui anumit autovehiculul. O astfel de abordare va elimina conceptul actual greșit, precum că autoturismele de lux se consideră acele autoturisme ce au o capacitate cilindrică mai mare de 2500cm3 (diesel) și 3000 cm3(benzină), iar plata pentru importul autoturismului va fi direct proporțională cu valoarea reală a acestuia, concluzionează analistul IPRE, Adrian Ermurachi.via | ipre.md
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
E-mail *
1804 vizualizări
Data publicării:
15 Aprilie /2016 13:30
Catalogul tematic
Noutăți
Etichete:
politica bugetar-fiscală pentru 2016 | IPRE | taxa | folosirea drumurilor | acciz | crescut | vinietă | Taxe | achitare | mecanism | indexare | Moldova
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.