Știri
Modul de instituire și funcționare a centrelor unificate de prestare a serviciilor publice
Centrele unificate de prestare a serviciilor publice vor fi instituite în vederea eficientizării prestării serviciilor publice, sporirea accesului la servicii publice, reducerii sarcinilor administrative și minimalizării costurilor serviciilor date atât pentru beneficiari de servicii, cât și indirect pentru prestatorii de servicii publice, precum și informării, promovării utilizării serviciilor electronice, abilitării și dezvoltării competențelor digitale.
În cadrul ședinței din 26 aprilie anul curent Guvernul a aprobat Regulamentul privind modul de instituire și funcționare a centrelor unificate de prestare a serviciilor publice (centre unificate), elaborat de către Agenția de Guvernare Electronică (AGE) în vederea realizării Planului de acțiuni al Guvernului și în temeiul prevederilor art. 6 alin. a), b) și c), art. 14 alin. (2) și art. 16 alin. (5) din Legea nr. 234/2021 cu privire la serviciile publice.
Conform Regulamentului, centrele unificate vor fi instituite în cadrul autorităților administrației publice locale de nivelul întâi doar cu acceptul acestor autorități, confirmat prin aprobarea deciziei respective de către consiliul local vizat. Urmare a luării deciziilor, va urma un proces de notificare către AGE, proces care va derula concomitent cu evaluarea conformității la standardele minime de organizare a activității centrelor unificate.
Misiunile diplomatice/oficiile consulare ale Republicii Moldova peste hotare vor realiza funcția de ghișeu unic în prestarea serviciilor publice, pentru segmentul de primă linie (front-office), pentru asigurarea completării, transmiterii de către beneficiarul de servicii publice a cererilor de prestare a serviciilor publice și/sau obținerii rezultatelor prestării acestora. În acest sens, organizarea și activitatea acestora va avea loc în conformitate cu prevederile actelor normative aferente activității misiunilor diplomatice și oficii consulare, iar Regulamentul aprobat va servi drept suport metodologic pentru standardizarea prestării serviciilor publice și accesul universal la acestea.
Prestarea serviciilor publice a diferitor prestatori de servicii prin intermediul centrelor unificate va fi realizată în baza acordurilor semnate între AGE, în calitate de instituție coordonatoare, și prestatorii de servicii publice. Astfel, nu vor fi semnate acorduri multilaterale dintre autoritățile APL de nivelul întâi în calitate de beneficiari pe de o parte și AGE și prestatorii de servicii publice, pentru a diminua formalitățile necesare coordonării acestor acorduri și facilita accesul centrelor unificate la o gamă largă de servicii publice oferite printr-un mecanism unic de către prestatorii de servicii publice.
De menționat, că anterior, în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 322/2021 cu privire la pilotarea centrelor unificate de prestare a serviciilor publice, au fost instituite 17 centre prin intermediul cărora, la prima etapă, erau disponibile serviciile Agenției Servicii Publice și Casei Naționale de Asigurări Sociale, iar ulterior prin intermediul acestora a fost posibilă accesarea serviciilor Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă. Astfel, din ianuarie până în octombrie 2022, prin intermediul a 17 centre au fost efectuate 9614 accesări ale serviciilor publice și plăți pentru servicii digitalizate.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
934 vizualizări
Data publicării:
26 Aprilie /2023 10:34
Catalogul tematic
Noutăți
Etichete:
servicii publice
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.