Monitorul SFS

Pentru un perimetru mai larg - acțiuni mai largi

Respectând tradiția activităților de transpunerea în viață a prevederilor legislației fiscale, în perioada 20-24 aprilie 2015 Inspectoratul Fiscal de Stat pe mun. Chișinău a desfășurat 4 seminare, inclusiv 2 destinate contribuabililor nou-înregistrați din raza teritoriului administrat, la temele: principiile de determinare a obligațiilor fiscale, prezentarea dărilor de seamă, drepturile și obligațiunile contribuabilului; instruirea privind aspectele fiscale, juridice, precum și aspecte din legislația muncii; contravențiile administrative; stingerea obligației fiscale prin compensare; aspecte privind inițierea activității de întreprinzător prezentate în Ghidul de asistență în lansarea afacerii; contractarea și utilizarea serviciilor electronice pentru diferite categorii de contribuabili; Calendarul fiscal al contribuabilului; impozitele și taxele locale conform Deciziilor aprobate de către Consiliul mun. Chișinău și localitățile subordonate pentru anul 2015; particularitățile calculării taxei pentru unitățile comerciale și/sau de prestări servicii; aspecte ce țin de conformarea voluntară cu legislația fiscală; consecințele achitării salariului „în plic”; reținerea impozitului pe venit la sursa de plată din alte plăți decât salariul; achitarea impozitului reținut la sursa de plată și prezentarea către organele fiscale și contribuabili a documentelor privind plățile și/sau impozite reținute; studierea actelor legislative și normative noi; baza generalizată a practicii fiscale; conținutul ultimei ediții a revistei Monitorul Fiscal; Buletinul informativ. De asemenea, au fost desfășurate 15 seminare de instruire internă a funcționarilor fiscali, în cadrul cărora au fost abordate diferite teme: Legea nr.133 din 08.07.2011 privind protecția datelor cu caracter personal; modul de determinare a obligațiilor fiscale aferente impozitului pe venit; sursele de venit impozabile și neimpozabile; deducerile aferente activității de întreprinzător; particularitățile impozitării dividendelor; contabilizarea veniturilor și cheltuielilor; Legea nr.1100-XIV din 30.06.2000 cu privire la fabricarea și comercializarea alcoolului etilic și a producției alcoolice; particularitățile calculării îndemnizațiilor pentru incapacitate temporară de muncă și plăților pentru concediul anual de odihnă; aspecte ce țin de impozitarea bunurilor imobiliare a persoanelor juridice și fizice; particularitățile impunerii cu impozitul pe bunurile imobiliare în anul 2015 a garajelor și întovărășirilor pomicole în mun. Chișinău; unele prevederi ale Codului Contravențional; Regulamentul cu privire la comisia de disciplină; modul de aplicare a Legilor la încheierea contractelor de achiziții publice; Regulamentul privind autentificarea și administrarea înregistrărilor de utilizator; stingerea obligației fiscale, metodele aplicate în conformitate cu prevederile Codului Fiscal; prevederile Legii privind Codul de conduită a funcționarului public; modalitatea de deducere a cheltuielilor legate de reparația unui mijloc fix conform contractului de arendă; înregistrarea/scoaterea de la evidență a MCC; Legea cu privire la patenta de întreprinzător nr.93-XIV din 15.07.1998 cu modificările și completările ulterioare; studierea actelor legislative și normative noi; indicațiile metodologice instructive parvenite din partea IFPS; Buletinul informativ; Baza generalizată a practicii fiscale. În sectorul de administrare a fost promovată legislația fiscală în rândurile contribuabililor din raza teritoriilor administrate prin asistența acestora la locul de activitate, în scopul promovării conlucrării parteneriale „de la egal la egal” și asigurării unui nivel înalt al conformării fiscale, precum și informării asupra beneficierii de avantaje ca urmare a conectării la serviciile fiscale electronice. Au mai fost desfășurate 2 ședințe cu reprezentanții entităților care au depus cereri de înregistrare în calitate de contribuabili ai TVA, 3 ședințe de conformare benevolă. Totodată, au fost efectuate 30 vizite fiscale, inclusiv: la agenții economici înregistrați în calitate de contribuabil al TVA, urmare a solicitării facturilor fiscale, la modificarea adresei juridice și/sau fondatorilor, urmare a verificării Registrului general electronic al facturilor fiscale, urmare a studiului economic-financiar al activității acestora. Au fost organizate 2 ședințe privind audierea restanțierilor de comun cu CNAS, CNAM, preturile din sector cu participarea a 12 agenți economici restanțieri, cărora li s-a acordat termen de achitare a restanței pe care o înregistrează. Au fost întreprinse alte măsuri legate de efectuarea controalelor prin metoda verificării faptice și operative, inclusiv: la comercianții ce desfășoară comerț stradal, în incinta piețelor, centrelor comerciale, la agenți economici care prestează servicii în domeniul alimentației publice, servicii farmaceutice, medicale, frizerii, parcări, spălătorii auto, transport auto de călători (taxi), precum și în baza petițiilor parvenite în adresa SFS etc. Astfel, au fost efectuate 76 controale fiscale, în cadrul cărora s-au stabilit 28 încălcări fiscale, cu aplicarea sancțiunilor în sumă de 181,0 mii lei și 162 încălcări contravenționale, cu aplicarea sancțiunilor în sumă 79,1 mii lei. În cadrul controalelor a fost întocmit 1 proces-verbal privind ridicarea corpului delict. Materialele urmează a fi remise în instanța de judecată.

via | www.fisc.md

Instituții:

Serviciul Fiscal de Stat

1518 vizualizări

Data publicării:

29 Aprilie /2015 13:30

Catalogul tematic

Legislație fiscală | Noutăți fiscale

Etichete:

IFS pe mun. Chişinău | seminare | funcţionari fiscali | legislația fiscala

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon