Știri
Operatorii tichetelor de vacanță, obligați să prezinte la SFS un raport anual cu privire la gestionarea tichetelor acordate
Până la 4 decembrie curent poate fi consultat Regulamentul cu privire la modul de operare cu tichetele de vacanță. Acest document reglementează procedura de emitere, acordare, utilizare şi returnare a valorii tichetelor de vacanță, statutul operatorilor și a unităților afiliate, precum şi raporturile dintre operatori, angajatori și unitățile afiliate.
Astfel, potrivit proiectului Regulamentului, tichete de vacanță se acordă de către angajator salariaților în baza unui ordin emis de conducătorul entității, semnat conform procedurilor interne ale entității. De asemenea, angajatorul are obligația de a încheia un contract de emitere a tichetelor de vacanță cu un operator autorizat.
Operatorii tichetelor de vacanță, la rândul lor, sunt obligați să prezinte Serviciului Fiscal de Stat raportul anual cu privire la gestionarea tichetelor de vacanță acordate angajatorilor, conform modului stabilit de Ministerul Finanțelor. Totodată, angajatorul are dreptul să acorde aceluiași salariat mai multe tichete de vacanță (cu valori nominale diferite), pe parcursul unui an fiscal, iar deductibilitatea acestora în scopuri fiscale va fi evaluată conform plafonului stabilit la art. 24 alin. (193) lit. c) din Codul fiscal – adică în mărime anuală de până la 50% din salariul mediu lunar pe economie. Aceștia pot acorda tichete de vacanță și cu valoarea nominală mai mare decât plafonul menționat, însă diferența între valoarea nominală acordată și plafonul respectiv nu va fi deductibilă. Trebuie de menționat faptul că acordarea tichetelor de vacanță este facultativă și se realizează la discreția conducătorului entității, în funcție de mijloacele financiare disponibile.
Tichetul de vacanță are perioada de valabilitate de un an de la data emiterii, fără a se înțelege că aceasta este perioada de valabilitate a suportului electronic, în cazul în care tichetul a fost emis pe acest tip de suport.
Cât privește structura turistică în cadrul căreia va fi valorificat tichetul de vacanță, aceasta va trebui să fie înregistrată în conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 643/2003 cu privire la aprobarea Normelor metodologice și criteriilor de clasificare a structurilor de primire turistică cu funcțiuni de cazare și de servire a mesei, înscrise în Registrul unităților afiliate ținut de Ministerul Culturii. Pentru a fi înregistrată în Registru, unitatea va depune o notificare în format electronic către Ministerul Culturii, însoțită de Declarația pe propria răspundere privind îndeplinirea condițiilor. Notificarea va conține denumirea entității; IDNO/IDNP; sediul juridic și datele de contact; numele persoanei responsabile; data planificată pentru începerea activității și localitatea / adresa unde se prestează serviciile.
Prin depunerea notificării prevăzute de prezentul Regulament, unitatea afiliată declară pe propria răspundere că este înregistrată și desfășoară legal activitatea de prestare servicii turistice în zonele rurale ale Republicii Moldova, precum și faptul că activitatea nu este supusă procedurii de insolvabilitate, reorganizare sau lichidare, nu are restanțe fiscale scadente și exigibile la data depunerii notificării și că raportează veniturile obținute din activitatea desfășurată către autoritățile fiscale competente, în conformitate cu legislația fiscală.
Conform Regulamentului, tichetele de vacanță pot fi acordate salariaților atât la locul de muncă de bază, cât și la locul de muncă prin cumul, iar salariatul are obligația de a utiliza cel puțin două tipuri de servicii de călătorie, dintre care cazarea constituie un serviciu obligatoriu.
Este important de precizat faptul că tichetele de vacanță pot fi utilizate doar de salariat, la prezentarea actului de identitate.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
E-mail *
203 vizualizări
Data publicării:
24 Noiembrie /2025 08:00
Catalogul tematic
Noutăți | Turism
Etichete:
salariati | angajator | activitate turistica
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.