Panorama
Dezbateri între Guvern și societatea civilă prin legea bugetului 2014
- Discuțiile și comentariile în perioada imediată aprobării Proiectului legii bugetului de stat sunt departe de a fi suficiente, chiar dacă ar respecta cadrul legal de consultare al acestuia de 15 zile (care nu a fost respectat).
- Majoritatea subiectelor abordate de participanți în cadrul mesei rotunde ar fi trebuit abordate la alte etape ale procesului bugetar, ceea ce denota faptul că la etapa de elaborare a bugetului nu sunt consultați și implicați în mod suficient toți actorii din sectoare. Astfel, nu poate fi acceptată implicarea redusă a societății civile, în condițiile în care propunerile diferitor actori sectoriali ar duce la îmbunătățirea documentului final de buget.
- Parametrii de bază ai bugetului pentru anul 2014 sunt următorii: Venituri: 25682 mil lei, Cheltuieli – 28085,1 mil lei și un deficit de 2,8 mrd lei. Stocul datoriei de stat ca pondere din PIB se va diminua cu 0,2 p.p în anul 2014.
- Proiectul de buget la componenta „Apărare Naţională” asigură dezvoltarea Armatei
- Naţionale, iar nivelul de resurse preconizate nu corespunde priorităţilor declarate anterior şi nici angajamentelor interne şi externe.
- Finanțarea sectorului de tineret nu asigură realizarea prioritățile de bază ale tinerilor, riscând ca politicile sectoriale de tineret să nu fie realizate din cauza insuficienței de fonduri.Principalele două probleme, asigurarea cu locuri de munca și locuințe a tinerilor, nu se regăsesc în atribuțiile/politicile Ministerului TS, dar nici în politicile unei alte instituții centrale.
- Mecanismul de finanțare a instituțiilor de cultură fără a ține cont de indicatorii de
- performanță – 94,4 mln lei (+12 mln), sau circa 50% din bugetul pentru cultură, nu asigură accesul tuturor stakeholderilor la finanțare, creând un cadru de concurență neloială, unde marile instituții concertistice sunt favorizate.
- Proiectul bugetului de stat pentru 2014, deși presupune o creștere a cheltuielilor pentru sistemul educațional cu aproape 500 mil.lei, finanțarea propusă ar acoperi o mică parte a scopurilor propuse în Strategia ‚Educația 2020’, făcând astfel deosebit de dificilă implementarea în termenul scontat a obiectivelor specifice delimitate, ceea ce denotă necesitatea stringentă de atragere a surselor de finanțare noi, atât interne cât și, în special, externe.
Instituții:
Guvernul Republicii Moldova
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
2141 vizualizări
Data publicării:
13 Decembrie /2013 09:51
Etichete:
bugetul 2014 | Expert-Group
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.