Știri
Periodicitatea efectuării instruirilor în domeniul SSM pentru conducătorii de unități, extinsă
În conformitate cu prevederile Legii nr. 186/2008 securității și sănătății în muncă, instruirea conducătorilor locurilor de muncă, a specialiștilor și a reprezentanților lucrătorilor se va efectua îndată după numirea lor în funcțiile respective și periodic, cel puțin o dată în 36 de luni. Instruirea se va efectua la cursuri de instruire realizate de serviciul intern de protecție și prevenire sau de serviciile externe de protecție și prevenire. Totodată, instruirea lucrătorilor desemnați se va efectua îndată după numirea lor în funcțiile respective și periodic, cel puțin o dată în 60 de luni, la cursuri de instruire realizate de serviciile externe.
În Monitorul oficial din 15 octombrie curent a fost publicată Hotărârea Guvernului nr. 678 din 2 octombrie 2024 cu privire la modificarea și abrogarea unor hotărâri ale Guvernului (facilitarea activității mediului de afaceri VI), scopul căreia constă în excluderea barierelor administrative, cerințelor nejustificate sau depășite, astfel fiind diminuate costurile pentru agenții economici în activitatea de întreprinzător.
Astfel, modificările și completările la Regulament privind modul de organizare a activităților de protecție a lucrătorilor la locul de muncă şi prevenire a riscurilor profesionale, aprobat prin HG nr.95/2009, care vor intra în vigoare la data de 15 noiembrie curent, vor stabili că instruirea conducătorilor de unități, în cazul în care și-au asumat atribuțiile lucrătorilor desemnați, se vor efectua la cursuri de instruire realizate de serviciile externe de protecție și prevenire îndată după numirea lor în funcțiile respective și ulterior în cazul în care:
1) au fost identificate noi pericole sau riscuri pentru sănătate la locurile de muncă (situația în care în urma desfășurării activităților de protecție și prevenire, conducătorul identifică noi pericole sau riscuri pentru sănătatea lucrătorilor care nu au fost identificate anterior și se află în imposibilitate de a selecta/stabili măsuri de prevenire a accidentelor de muncă, or, instruirea conducătorului de unitate se va solda cu dobândirea cunoștințelor noi);
2) au avut loc modificări semnificative în legislația care reglementează sănătatea și securitatea în muncă (modificări ale legislației din domeniul securității și sănătății în muncă, care nu sunt pe înțelesul conducătorului și necesită a fi studiate în cadrul cursului de instruire, iar decizia privind instruirea ulterioară ține de conducător);
3) s-au produs accidente de muncă la unitate (producerea accidentelor de muncă în unitate ca urmare a factorilor de risc proprii factorului executorului, sarcinii de muncă, mediului de muncă sau mijloacelor de producție).
Totodată, în temeiul actului normativ publicat, va fi abrogată HG nr. 1141/2006 prin care a fost aprobat Regulamentul cu privire la modul de gestionare a Registrului de reclamații.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
558 vizualizări
Data publicării:
16 Octombrie /2024 08:00
Catalogul tematic
Noutăți
Etichete:
mediul de afaceri | securitate | sanatatea in munca
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.