Știri
Principiile de constituire, finanțare și funcționare a Fondului național pentru dezvoltarea sistemului de documente normative în construcții
Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, responsabil de elaborarea politicilor în domeniul construcțiilor și urbanismului, a elaborat proiectul de lege privind Fondul național pentru dezvoltarea sistemului de documente normative în construcții (SDNC), scopul căruia este crearea unui fond special destinat pentru buna asigurare a dezvoltării bazei normative în construcții.
Conform proiectului, inclus pe ordinea de zi a ședinței secretarilor generali de stat, fondul va fi constituit pentru finanțarea dezvoltării SDNC, inclusiv finanțării/cofinanțării programelor, proiectelor și activităților de realizare a politicii de stat în domeniul dezvoltării sistemului calității în construcții și a potențialului tehnico-științific și, totodată, va spori gradul de armonizare a documentelor normative pentru domeniul construcțiilor, arhitecturii, amenajării teritoriului și urbanismului cu cele din UE.
Fondul, în condițiile aprobării proiectului în redacția autorilor, va reprezenta totalitatea mijloacelor financiare destinate finanțării programelor de elaborare a sistemului de documente normative în construcții și va fi constituit din alocațiile aprobate prin legea anuală a bugetului de stat; din defalcări ale investitorilor în construcții; din surse de asistență externă și din alte surse neinterzise de legislație.
Mijloacele fondului vor fi utilizate pentru crearea, întreținerea, revizuirea, modificarea, armonizarea SDNC, care cuprinde toate etapele procesului investițional în construcții, inclusiv documentele normative aferente, regulile de construcție în domeniile tehnic, urbanistic, arhitectural, constructiv, economic, organizatoric, producerea de materiale și articole pentru construcții, prospecțiunile inginerești, proiectarea, construcția, exploatarea, reparația, demolarea clădirilor și edificiilor, precum elaborarea reglementărilor în construcții și a documentelor de politici, reguli tehnice recunoscute (metodologii, regulamente, instrucțiuni, proceduri, norme de deviz, manuale, ghiduri); finanțarea elaborării/revizuirii profilurilor ocupaționale în construcții etc.
Conform proiectului, investitori în construcții, indiferent de forma de proprietate, vor participa la formarea mijloacelor pentru elaborarea normativelor tehnice în construcții, prin transferul (contribuții obligatorii) la bugetul de stat al defalcărilor în mărime de 0,5% din volumul investițiilor în capitalul fix pentru obiectivele care nu sunt finanțate din bugetul public național.
Ivestitorii construcțiilor vor calcula de sine stătător valoarea contribuțiilor obligatorii și le vor transfera în Fond eșalonat, anual, în modul următor: minimum 30% din valoarea totală calculată a contribuțiilor obligatorii se vor vira înainte de obținerea autorizației de construire; suma restantă se va achita anual, concomitent cu realizarea și finanțarea investițiilor în capital fix. Investitorii vor fi obligați să vireze integral suma contribuțiilor obligatorii în Fond până la recepția finală a obiectului. În condițiile în care durată normativă de realizare a investițiilor în capital fix este mai mică de 12 luni, beneficiarii (investitorii) construcțiilor vor vira integral contribuțiile obligatorii în Fond înainte de obținerea autorizației de construire.
Se propune ca administrarea defalcărilor contribuțiilor obligatorii să se efectueze de către Serviciul Fiscal de Stat, într-un mod similar celui stabilit pentru administrarea impozitelor și taxelor, conform legislației fiscale. Totodată proiectul prevede că investitorii vor fi obligați să prezinte SFS darea de seamă anuală privind defalcările menționate, în forma stabilită de SFS. Darea de seamă anuală se va prezenta utilizând, în mod obligatoriu, metode automatizate de raportare electronică, în condițiile stipulate la art.187 alin.(21 ) din Codul fiscal.
Noile prevederi vor intra în vigoare la expirarea a 6 luni de la data publicării în Monitorul Oficial.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
349 vizualizări
Data publicării:
01 August /2024 08:00
Catalogul tematic
Noutăți fiscale
Etichete:
autorizați de construcție | acte normative | autorizaţie de funcţionare | accesul la finantare | acte de constituire
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.