Știri

Publicitatea de stat: ce prevede și de când se aplică?

 

 

Din 1 ianuarie 2026 în Republica Moldova va intra în vigoare conceptul publicitatea de stat. Acest tip de publicitate are ca obiect un mesaj promoțional sau autopromoțional, un anunț public sau o campanie de informare efectuată prin plasarea, promovarea, publicarea sau difuzarea, în orice serviciu mass-media sau pe platformă online, de către, pentru sau în numele unei entități din sectorul public și  se efectuează în schimbul unei plăți și în baza contractului încheiat de către entitatea din sectorul public cu furnizorul de servicii mass-media sau de platforma online.

 

Cu aceste prevederi a fost completată Legea nr.62/2022 cu privire la publicitate.

Astfel, noile prevederi reglementează și obligativitatea atât a entităților din sectorul public, cât și a furnizorilor media/platforme online de a publica rapoarte anuale privind publicitatea de stat și mesajele de interes public difuzate contra plată. Totodată, Agenția Achiziții Publice va fi responsabilă de monitorizarea procedurilor de achiziție publică de publicitate de stat și de elaborarea unui raport anual în acest sens.

 

O altă prevedere se referă la planificarea și raportarea privind mesajele de interes public ale entităților din sectorul public. În acest sens, entitățile vor elabora și aproba anual un plan de difuzare a mesajelor de interes public, care va conține informații despre semnificația și obiectivele, costul estimativ al producerii, distribuirii și difuzării, sursa de finanțare, perioada de implementare, precum și instrumentele de comunicare utilizate. Planul va fi publicat pe pagina web a entității din sectorul public.

 

În același timp,  anunțurile publice transmise de entitățile din sectorul public în cazul stării de urgență și care sunt justificate printr-un interes public major nu sunt considerate publicitate de stat și sunt plasate, promovate, publicate sau difuzate gratuit. De asemenea, în perioada electorală, este interzisă difuzarea publicității de stat care promovează realizările sau obiectivele entităților publice, precum și a mesajelor de interes public neautorizate de Comisia Electorală Centrală.

 

Modificările la Legea nr. 62/2022 au fost efectuate prin Legea nr. 220 din 10 iulie și au fost publicate în Monitorul Oficial din 1 august curent.

 

 

 

author icon

Marina Căldare

Instituții:

Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"

191 vizualizări

Data publicării:

04 August /2025 07:40

Catalogul tematic

Noutăți | Publicitate

Etichete:

servicii publicitate

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon