Știri

Registrul de reclamaţii nu va mai fi obligatoriu pentru comercianți

Obligația de a deține Registrul de reclamaţii va fi anulată. Această măsură este inclusă în proiectul de lege pentru modificarea unor acte normative (facilitarea activității mediului de afaceri IV), aprobat de Parlament în lectura a doua în ședința din 29 februarie.

 

Astfel, din Legea nr. 105/2003 privind protecția consumatorilor, din art. 9, ce reglementează obligația vânzătorului, la lit. g, va fi eliminată sintagma să deţină registrul de reclamaţii la un loc vizibil.

 

După cum se menționează în nota proiectului, în incinta unităților de comerț este disponibilă informația de contact a Inspectoratului de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor, la care consumatorii pot apela în cazul în care au reclamații. Totodată, se păstrează obligația generală pentru comerciant de a recepționa și înregistra reclamațiile parvenite de la consumatori, fiind la fel menținută și sancțiunea contravențională pentru neînregistrarea și nesoluționare reclamației depuse.

author icon

Marina Căldare

Instituții:

Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"

1812 vizualizări

Data publicării:

01 Martie /2024 08:00

Catalogul tematic

Noutăți

Etichete:

proiect de lege | acte normative | comercianti | registru

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon