Știri
Registrul de reclamații ar putea fi anulat
Registrul de reclamații ar putea fi anulat, în contextul în care, în incinta unităților de comerț este disponibilă informația de contact a Inspectoratului de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor, la care consumatorii vor putea comunica reclamația.
Prevederea dată este inclusă în pachetul de dereglementare nr. 4, propus pentru consultări publice de Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării. Documentul are ca scop să reducă povara administrativă, în special, în domeniile achiziții publice, construcții, urbanism, protecția consumatorilor, turism rural, transport rutier, fiind elaborat în baza propunerilor colectate de la comunitatea de afaceri.
Conform notei proiectului, orice reclamație depusă în formă liberă la comerciant și la Inspectorat are aceeași valoare juridică ca și un înscris în Registrul de reclamații, iar înregistrarea Registrului la autoritatea publică locală și menținerea acestuia presupun costuri și povară administrativă nejustificată. Astfel, se propune modificarea art. 9 lit. g) din Legea nr. 105/2003 privind protecția consumatorilor.
Totodată, proiectul prevede revizuirea noțiunii produse de folosință îndelungată. Astfel, nu vor fi considerate produse de folosință îndelungată produsele care nu sunt constituite dintr-un ansamblu de piese, schimbul cărora permit reparația și întreținerea, și care, fiind utilizate conform destinației, în cadrul termenului de uzură își pot schimba structura, culoarea, forma sau compoziția și restabilirea lor la starea inițială necesită un efort disproporționat.
De asemenea, se propune stabilirea unui termen alternativ de până la 30 zile pentru unele situații, comparativ cu cel de 14 zile prevăzut în prezent, pentru repararea sau preschimbarea produsului de către vânzător. În cazul produsului neconform, perioada de timp pentru repararea sau preschimbarea produsului trebuie să fie adecvată, reală și suficientă, se menționează în nota proiectului.
Proiectul mai prevede majorarea spectrului de entități care au dreptul să efectueze expertiza tehnică a neconformității bunului și stabilirea dacă aceasta a apărut din vina consumatorului sau producătorului. În prezent legea impune ca deficiențele apărute (și vina consumatorului la acestea) să fie dovedite prin expertiză tehnică efectuată de o terță parte competentă în domeniu, abilitată în conformitate cu legea.
Dat fiind faptul că astfel de entități sunt foarte puține și nu au competență pentru toate domeniile, fiind uneori imposibil de a efectua expertiza în cauză, se propune ca de rând cu acestea, în unele condiții, să poată efectua expertiza tehnică și întreprinderi specializate și autorizate de producător, în deservirea tehnică și reparația produselor respective.
Proiectul poate fi consultat aici până la 28 august curent.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
1362 vizualizări
Data publicării:
16 August /2023 13:10
Catalogul tematic
Noutăți
Etichete:
reclamații
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.