Панорама
Unele aspecte din legislația Republicii Belarus în domeniul jocurilor de noroc
În partea ce ține de organizarea activităților în domeniul jocurilor de noroc
În conformitate cu Regulamentul privind punerea în aplicare a activităților de afaceri în domeniul jocurilor de noroc pe teritoriul Republicii Belarus, aprobat prin Decretul Președintelui Republicii Belarus nr. 9 din 10 ianuarie 2005 (cu modificările și completările ulterioare), punerea în aplicare a politicii de stat în domeniul jocurilor de noroc, precum și coordonarea organelor guvernamentale centrale, executive locale și organelor administrative în acest domeniu se efectuează de către Ministerul impozitelor și taxelor. De asemenea, conform prevederilor Decretului respectiv, Comitetul de Stat pentru Standardizare cu participarea Centrului Operațional-analitic pe lângă Președintele Republicii Belarus, câștigătorii stabiliți în conformitate cu decizia Consiliului de Miniștri nr. 668 din 4 mai 2010 cu privire la concursul pentru cea mai bună propunere de investiții pentru înființarea în Republica Belarus a Centrului de monitorizare a jocurilor de noroc până la 1 aprilie 2011 au elaborat și aprobat actele normative tehnice, cerințele tehnice, software-ul pentru mașinile de joc pentru a fi incluse în Registrul de stat al modelelor aparatelor de joc aprobate pentru utilizare în Republica Belarus. Regulamentele de organizare și desfășurare a jocurilor de noroc, cu excepția jocurilor cu automatele de joc, se elaborează de către organizatorii de jocuri de noroc conform cerințelor legislative și se aprobă de către Ministerul impozitelor și taxelor. Se interzice comercializarea, instalarea și punerea în funcțiune (utilizare) a echipamentelor de joc care nu sunt incluse în Registrul de stat al modelelor automatelor de joc aprobate pentru utilizare în Republica Belarus. Registrul de stat se duce de către Comitetul de Stat pentru Standardizare. Procentul mediu al câștigului la automatul de joc inclus în Registrul de stat trebuie să fie de cel puțin 90 la sută pentru fiecare automat de joc. Testarea automatelor de joc și examinarea software-ului lor pentru a fi incluse în Registrul de stat se efectuează de către laboratoarele acreditate (centre), a căror listă este aprobată de către Comitetul de Stat pentru Standardizare, pe baza unui acord cu producătorii automatelor de jocuri și (sau) alte entități juridice care efectuează importul și (sau) utilizarea acestora. Conform prevederilor Decretului Președintelui Republicii Belarus cu privire la licențierea unor tipuri de activități nr. 450 din 1 septembrie 2010, licențierea activității în afaceri de jocuri de noroc se efectuează de către Ministerul impozitelor și taxelor. Licența pentru activitatea jocurilor de noroc (întreținerea cazinourilor, organizarea funcționării sălilor de joc cu automate de joc cu câștiguri bănești, organizarea pariurilor) se eliberează pe un termen de până la 10 ani. La eliberarea permiselor speciale (licențe) pentru desfășurarea activității în afaceri de jocuri de noroc se percepe o taxă de 500 de unități de bază (1 unitate = 23 BYN) / 11 500 BYN / 117 307 MDL. Impozitarea veniturilor organizatorilor în domeniul jocurilor de noroc este specificată în cap. 37 (art. 306–309) din Codul fiscal al Republicii Belarus. Cota fixă lunară de impozitare constituie:- 7 140,95 BYN (rubla belorusă) / 72 842 MDL, pentru o masă de joc (dacă masa de joc are mai multe câmpuri de joc, cota de impozitare se aplică pentru fiecare câmp de joc);
- 241,53 BYN / 2 464 MDL, pentru un automat de joc;
- 1 500 BYN / 15 300 MDL, pentru o casă la organizarea pariurilor;
- 2 250 BYN / 2 2951 MDL, pentru o casă la totalizator.
- crearea unui sistem uniform de colectare a informațiilor privind tranzacțiile efectuate de organizatorii jocurilor de noroc, prin automatizarea procedurilor de colectare, prelucrare și stocare a informațiilor cu privire la funcționarea cazinourilor;
- asigurarea punerii în aplicare a funcțiilor de control al statului asupra activității în domeniul jocurilor de noroc, inclusiv fluxului de numerar în acest domeniu, prin operativitatea autorităților de a primi informații complete și exacte cu privire la activitatea entităților jocurilor de noroc, inclusiv despre participanții la jocurile de noroc, care au obținut câştiguri de la jocuri de noroc, folosind SCCS;
- asigurarea monitorizării și controlul respectării de către entitățile de jocuri de noroc a legislației privind prevenirea legalizării veniturilor ilicite și a finanțării activității de terorism;
- asigurarea protecției persoanelor fizice împotriva consecințelor negative rezultate din participarea la jocurile de noroc (auto-restricție)
- SCCS, cu ajutorul unei singure rețele de telecomunicații de transmisie de date (Beltelecom) permite unificarea tuturor automatelor de joc, caselor de pariuri, casieriilor sălilor jocurilor de noroc şi cazinourilor şi conectarea acestora la SCCS, care funcționează în regim on-line (real);
- siguranța sistemului este construită folosind protecția informațiilor deținute în conformitate cu standardele de siguranță aplicabile și criptografice în vigoare ale Republicii Belarus;
- (Sistemul înregistrează toate evenimentele care au loc în entitățile jocurilor de noroc, și ulterior le transmite la centrul de date. În caz de necesitate sau la solicitarea organelor de stat abilitate, centrul de date are capacitatea de a dezactiva sau bloca automatele de joc sau activitatea entității jocurilor de noroc în întregime);
- sistemul funcționează 24/24;
- la SCCS sunt conectați reprezentanții autorizați ai Ministerului impozitelor și taxelor precum şi Comitetul de Control de Stat al Republicii Belarus;
- orice reprezentant al organului de stat abilitat are posibilitatea, în conformitate cu drepturile lui, de a vizualiza on-line situația de activitate și evenimentele ce au loc în entitățile jocurilor de noroc, precum și a face diferite tipuri de rapoarte analitice cu privire la fiecare organizator, obiect sau o regiune în parte;
- (Totodată, sistemul ține evidența și registrele tuturor persoanelor care au primit câştiguri în entitățile jocurilor de noroc. Vizitatorii sălilor de pariuri au posibilitatea de a verifica cardurile de pariuri emise acestora prin introducerea codului unic imprimat pe card, pe site-ul SCCS);
- sistemul este construit într-o manieră modulară, care permite devierea la necesitățile pieței, precum și facilitează procedurile de actualizare și de întreținere.
- controlul on-line şi evidența activității entităților jocurilor de noroc;
- controlul on-line şi evidența activității sălilor de pariuri;
- controlul on-line şi evidența activității cazinourilor.
- Echipamentul și organizarea centrului de date (centru de prelucrare a datelor), ce reprezintă serverul întregului sistem, în conformitate cu cerințele guvernului, se bazează pe principiul rezervei, deci există două surse alternative de energie, ce alimentează centrul de prelucrare a datelor, două canale de internet, două servere de back-up și două de stocare. În plus, camera este dotata cu un sistem de stingere automată a incendiului și de acces securizat la sediu.
- Echipamentul Centrului de monitorizare, ce se instalează la organizatorii jocurilor de noroc:
- CAJ (controlorul automatului de joc), care este instalat în fiecare automat de joc;
- CSJ (controlorul sălii de jocuri) – serverul sălii de jocuri sau de pariuri, cazinoului;
- TC (terminalul de casă) – este ceva de genul case inteligente, în care se înregistrează și se ține evidența tuturor operațiunilor băneşti, precum și datele persoanelor câştigătoare (cu privire la cerințele legislației)
- În ceea ce privește cazinoul – de a primi informații privind circulația banilor, achitarea câştigurilor, inclusiv personalizarea acestora. Permite verificarea prezenței vizitatorilor în lista de autolimitare, debitorilor documentelor de execuție, precum și a vizitatorilor din lista teroriştilor (în conformitate cu legislația).
- În ceea ce privește casele de pariuri – oferă o contabilitate detaliată și controlul tuturor pariurilor efectuate, evenimentelor, plata câștigurilor, fluxul de numerar, precum și monitorizarea vizitatorilor descrisă la punctul 1).
- În ceea ce privește automatele de joc – efectuează controlul total al tuturor evenimentelor de joc, erorilor tehnice și mesajelor de atenționare, controlul circulației creditelor și numerarului, precum și toate funcțiile de monitorizare a vizitatorilor descrise la punctul 1).
În partea ce ține de organizarea activităților în domeniul desfășurării loteriilor
Politica de stat în domeniul activităților de loterii, precum și coordonarea organismelor guvernamentale centrale, executive locale și organismelor administrative în acest domeniu se efectuează de către Ministerul finanțelor. Impozitarea veniturilor organizatorilor în domeniul loteriilor este specificată în cap. 38 (art. 310–313) din Codul fiscal al Republicii Belarus. Impozitul pe venit din activitatea de loterii este stabilit în mărime de 8% din venitul determinat ca diferența dintre valoarea venitului primit de la organizarea și desfășurarea loteriilor (bilete de loterii vândute și pariuri de loterii primite) și valoarea fondului de câștiguri de la loterie, separat pentru fiecare loterie efectuată. Veniturile obținute din activitățile de loterii nu se supun impozitării cu TVA și impozitul pe venit.În partea ce ține de organizarea activităților în domeniul jocurilor electronice interactive
Impozitarea veniturilor organizatorilor în domeniul jocurilor electronice interactive este specificată în cap. 39 (art. 314–317) din Codul fiscal al Republicii Belarus. Impozitul pe venit din activitatea în domeniul jocurilor electronice interactive este stabilit în mărime de 8% din venitul determinat ca diferența dintre valoarea venitului primit de la organizarea jocurilor electronice interactive și valoarea fondului de câștiguri, separat pentru fiecare joc electronic interactiv. Veniturile obținute din activitățile în domeniul jocurilor electronice interactive nu se supun impozitării cu TVA și impozitul pe venit. Declarațiile privind impozitul pe venit din activitatea de loterii și impozitul pe venit din activitatea în domeniul jocurilor electronice interactive se prezintă lunar până la data de 20, dar achitarea se efectuează până la data de 22 a lunii următoare de gestiune.Monitorul fiscal FISC.md Nr.38 2017
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Счет пользователя создан успешно. Для подтверждения регистрации пройдите по подтверждающей ссылке, действительной в течение 30 календарных дней, отправленной на указанный в формуляре регистрации е-майл.
Задайте нам вопрос
Есть необходимость получить ответ на вопрос, или хочешь предложить тему для статьи, поясняющей практические аспекты деятельности? Зарегистрируйся, отправь вопрос или тему для статьи и в кратчайшие сроки получишь ответ эксперта на электронный адрес или в профиле на странице.
Е-майл *
Заказать услугу по телефону
Введите правильные данные и вскоре с вами свяжется оператор
Имя *
Фамилия *
Е-майл *
Телефон *
Отзыв
Для отслеживания статуса обработки отправленного отзыва, рекомендуем зарегистрироваться на странице. Таким образом ответ, отправленный Вам периодическим изданием «Monitorul Fiscal FISC.md» сохранится и отразится в Вашем профиле. В случае отправки отзыва без регистрации, ответ будет отправлен на ваш е-майл.
Е-майл *
Уважаемый пользователь
Для дальнейшего улучшения качества и доступности поставленных посредством сайта услуг, просим оставить отзыв.
2507 просмотры
Дата публикации:
21 Июнь /2017 17:00
Catalogul tematic
Подоходный налог | НДС | Налоговое администрирование | Налоговое законодательство | Физическое лицо | Юридическое лицо | Налоговые новости
Ключевые слова
jocuri de noroc | loterie | Belarus | experiență internațională | legislatie | impozite | taxa
0 комментарии
Только для пользователей зарегистрированные и авторизованные обладают право публиковать комментарии