
Știri
Soluționarea alternativă a litigiilor în domeniul protecției consumatorilor
Legea nr. 105/2003 privind protecția consumatorilor prevede înființarea subdiviziunii structurale responsabile de derularea procedurilor de soluțioare alternativă a litigiilor (SAL) în domeniul protecției consumatorilor. În acest sens, în cadrul Inspectoratului de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor urmează a fi instituită Unitatea de soluționare alternativă a litigiilor (cu statut serviciu).
Conform proiectului elaborat de Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării, propus pentru consultări publice, subdiviziunea structurală responsabilă de derularea procedurilor SAL își va desfășura activitatea independent de activitățile de supraveghere și control de stat.
Astfel, conform Regulamentului de organizare și funcționare, unitatea are misiunea de a oferi asistență consumatorilor în ceea ce privește soluționarea alternativă a litigiilor ce decurg din contractele de vânzare-cumpărare sau de prestare de servicii, inclusiv transfrontaliere.
Drept urmare, unitatea va avea ca sarcini oferirea persoanelor interesate a informațiilor referitoare la procedurile SAL; analizarea cererilor consumatorilor și pronunțarea cu privire la acceptarea sau refuzul instrumentării litigiului; soluționarea cererilor consumatorilor conform prevederilor Legii nr. 105/2003; facilitarea schimbului de informații între părți în legătură cu litigiu; cooperarea cu autoritățile naționale abilitate cu funcții de protecţie a consumatorilor și supraveghere a respectării legislației privind protecția consumatorilor etc.
Unitatea va fi condusă de un șef, care se numește și se eliberează din funcție de către șeful Inspectoratului. Șeful Unității trebuie să dețină o diplomă de studii superioare de licență și aptitudini necesare în domeniul procedurilor SAL sau a soluționării judiciare a litigiilor privind protecția consumatorilor.
Totodată, ca urmare a instituirii Unității de soluționare alternativă a litigiilor se impune majorarea efectivului-limită al Inspectoratului de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor, de la 63 la 66 de unități.
Amintim că recent în cadrul Inspectoratului a fost lansat Centrul unic de apel pentru consumatori, ce va facilita o comunicare directă și eficientă între consumatori și autoritățile responsabile, răspunzând rapid la reclamațiile cetățenilor și oferind consiliere de specialitate. La numărul de telefon 0-22-51-51-51, cetățenii Republicii Moldova vor putea beneficia de consiliere de specialitate din domeniul protecției drepturilor acestora în calitate de consumatori.
Proiectul poate fi consultat aici până la data de 25 februarie curent.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD" | Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
E-mail *
233 vizualizări
Data publicării:
13 Februarie /2025 08:00
Catalogul tematic
Protecția consumatorilor | Noutăți
Etichete:
protectia consumatorilor | consumatori
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.