Știri
Specialiștii în domeniul achizițiilor publice/sectoriale vor fi certificați
Ministerul Finanțelor a elaborat Regulamentul privind certificarea specialiștilor în domeniul achizițiilor publice/sectoriale, proiectul căruia a fost inclus pe ordinea de zi a ultimei ședințe a secretarilor generali de stat. Regulamentul va reglementa procesul de organizare și evaluare a pregătirii profesionale a persoanelor din cadrul autorităților/entităților contractante și furnizorilor de servicii de achiziții, responsabile de organizarea, desfășurarea procedurilor de achiziții publice/sectoriale și atribuirea contractelor de achiziții publice/sectoriale.
În condițiile aprobării proiectului în redacția propusă, Regulamentul va stabili modalitatea de organizare a Programului de instruire, cerințele de admitere la Program, modul de organizare a activității Comisiei de certificare, de admitere și de desfășurare a examenului pentru obținerea certificatului, precum și condițiile de adoptare a deciziei privind eliberarea, suspendarea și retragerea certificatului de calificare profesională în domeniul achizițiilor publice/sectoriale.
Ministerul Finanțelor, întru realizarea prevederilor din Regulament, va institui și va aproba componența nominală a Comisiei de certificare; va autoriza centre de instruire acreditate pentru a desfășura cursurile de instruire, în baza criteriilor aprobate; va coordona curriculumul elaborat de către centrele de instruire; va organiza și va desfășura examenul de certificare; va elibera și va retrage certificatele, la decizia Comisiei; va ține Registrul certificatelor de calificare profesională în domeniul achizițiilor publice/sectorial.
La rândul său, Agenția Achiziții Publice va fi responsabilă de aprobarea Programului de instruire a specialiștilor certificați, care va fi organizat în trei trepte, fiecare corespunzând unui grad diferit de competență profesională necesar pentru îndeplinirea responsabilităților asociate funcției (publice) ocupate, și anume:
- nivelul de bază - satisface necesarul minim de competență profesională pentru actorii implicați în domeniul achizițiilor, inclusiv conducătorul și contabilul-șef al autorității/entității contractante care urmează să treacă nivelul de bază în termen de 30 de zile lucrătoare de la data în care au fost numiți în funcție sau de la data intrării în vigoare a Regulamentului;
- nivelul intermediar - satisface necesarul de competență profesională pentru membrii grupurilor de specialiști în cadrul autorităților/entităților contractante, responsabili de orice decizie și măsură luată cu privire la achiziționarea bunurilor, serviciilor și lucrărilor care urmează să treacă nivelul de bază și cel intermediar în termen de 40 de zile lucrătoare de la data în care au fost numiți în funcție sau de la data intrării în vigoare actului normativ;
- nivelul avansat - satisface necesarul de competență profesională pentru specialiștii certificați în domeniul achizițiilor publice/sectoriale.
Proiectul prevede intrarea în vigoare a Regulamentului peste 6 luni de la data publicării în Monitorul Oficial. Cu detalii vom reveni pe parcursul promovării și aprobării proiectului.
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
911 vizualizări
Data publicării:
17 Ianuarie /2024 08:03
Catalogul tematic
Achiziţie publică
Etichete:
achiziții sectoriale | achizitii publice
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.