Știri

Specificul inventarierii în sistemul bugetar

Inventarierea totală a activelor și pasivelor autorității/instituției bugetare este una dintre lucrările premergătoare raportării financiare. Totodată, potrivit prevederilor Legii contabilității nr. 113/2007, ciclul contabil al entității cuprinde și inventarierea elementelor contabile.

 

Nadejda Zaporojan, autoarea articolului „Procedura de inventariere – lucrare premergătoare raportării financiare. Aspecte specifice sistemului bugetar” care este publicat în ediția din decembrie a revistei „monitorul fiscal FISC.md”, atrage atenția că procedura de inventariere urmează a fi efectuată conform OMF nr. 60/2012 cu privire la aprobarea Regulamentului privind inventarierea, prevederile căruia sunt aplicate de sectorul public și cel privat.

 

Deținătorii unui abonament al publicației noastre vor avea acces la explicațiile expertului cu privire la regulile de efectuare a inventarierii, precum și exemple de contabilizare a rezultatelor inventarierii în cadrul autorităților/instituțiilor bugetare și, totodată, vor primi răspuns la așa întrebări ca:

  • Când este efectuată inventarierea?
  • Care bunuri sunt supuse inventarierii?
  • Care este scopul inventarierii?
  • Care sunt etapele inventarierii?
  • Cum sunt evaluate plusurile și lipsurile depistate la inventariere?
  • Etc.

Instituții:

Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"

309 vizualizări

Data publicării:

12 Decembrie /2024 08:00

Catalogul tematic

Contabilitate | Noutăți fiscale

Etichete:

raportare financiară | sectorul bugetar | inventariere

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon