
Știri
SSM: modificări în actele normative
Domeniul Securității și Sănătății în muncă (SSM) urmează a fi ajustat. În cadrul ședinței secretarilor generali din 22 septembrie curent a fost examinat proiectul pentru modificarea unor hotărâri de Guvern în domeniul securității și sănătății în muncă cu scopul transpunerii unor directive UE ce se referă la SSM.
Astfel, se propune modificări în următoare acte normative:
- HG nr. 353/2010 cu privire la aprobarea cerințelor minime de securitate și sănătate la locul de muncă
- HG nr. 918/2013 privind cerințele minime pentru semnalizarea de securitate și sănătate la locul de muncă
- HG nr. 819/2016 privind cerințele minime de securitate și sănătate în muncă pentru lucru la monitor
Astfel, se precizează faptul că ecranul monitorului trebuie plasat astfel încât sursele de lumină, cum ar fi ferestrele și alte deschideri, pereții transparenți sau translucizi, precum și corpurile de iluminat sau pereții de culoare strălucitoare, să nu provoace strălucire directă și reflexii deranjante pe ecran. În același timp, ferestrele trebuie prevăzute cu un sistem adecvat de acoperire reglabilă pentru a atenua lumina zilei care cade pe postul de lucru.
Totodată, în cazul în care nu există niciun panou care să avertizeze persoanele cu privire la substanțe sau amestecuri chimice periculoase, trebuie utilizată pictograma de pericol relevantă, astfel cum se prevede în normele speciale privind clasificarea, etichetarea și ambalarea substanțelor și amestecurilor chimice.
O altă prevedere se referă la consultarea angajaților cu privire la aplicarea cerințelor SSM. Astfel, consultarea şi participarea lucrătorilor sau a reprezentanţilor lucrătorilor cu răspunderi specifice în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă la aplicarea cerinţelor minime se vor desfăşura în conformitate cu art.15 din Legea securităţii şi sănătăţii în muncă nr.186/2008, potrivit căruia, lucrătorii, inclusiv cei care prestează munca la distanță şi/sau reprezentanţii lucrătorilor iau parte, în mod echilibrat sau sunt consultaţi în prealabil şi în timp util de către angajator cu privire la: orice măsură ce ar afecta securitatea şi sănătatea în muncă; desemnarea lucrătorilor specificaţi care să se ocupe de activităţile de protecţie şi prevenire a riscurilor profesionale în unitate; despre recurgerea, dacă este cazul, la serviciile externe de protecţie şi prevenire, precum și la planificarea şi organizarea instruirii.
Raportului anual de activitate al Inspectoratului de Stat al Muncii pentru anul 2024, au fost comunicate 662 evenimente de accidentare în care au suferit 682 de persoane. De către comisiile de cercetare din cadrul întreprinderilor au fost cercetate 542 accidente cu incapacitate temporară de muncă, unde au avut de suferit 552 lucrători. Inspectorii de muncă cu atribuții în domeniul securității și sănătății în muncă au cercetat 113 cazuri de accidentare.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
E-mail *
439 vizualizări
Data publicării:
23 Septembrie /2025 07:45
Catalogul tematic
Noutăți
Etichete:
sanatatea in munca | securitatea muncii
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.