
Știri
Tichetele de vacanță: gestionarea valorii nevalorificate, expirarea termenului de valabilitate și returnarea
În cazul returnării tichetului de vacanță de către salariat angajatorului, angajatorul nu va avea dreptul să compenseze valoarea acestuia în numerar.
În temeiul Hotărârii Guvernului nr. 539 din 26 august 2025 Regulamentul cu privire la determinarea obligațiilor fiscale aferente impozitului pe venitul persoanelor juridice şi persoanelor fizice care practică activitate de întreprinzător, aprobat prin HG nr. 693/2018, a fost completat cu noi prevederi ce reglementează deducerea cheltuielilor pentru compensarea cheltuielilor suportate de salariați în structurile de primire turistică din zonele rurale ale RM, inclusiv a cheltuielilor aferente tichetelor de vacanță.
Conform noilor prevederi, lista operatorilor autorizați și a structurilor de primire turistică din zonele rurale ale RM pentru emiterea tichetelor de vacanță se va aproba de către Ministerul Culturii. Este prevăzut expres că tichetele de vacanță emise pe suport de hârtie vor conține un șir de obligatorii și anume: denumirea și IDNO-ul structurilor de primire turistică din zonele rurale; valoarea nominală a tichetului; data emiterii și perioada de valabilitate a tichetului de vacanță.
Completările la Regulament stabilesc că procurarea și acordarea tichetelor de vacanță, atât în formă electronică, cât și pe suport de hârtie, se va efectua doar de către angajator. Tichetele vor putea fi acordate salariaților atât la locul de muncă de bază, cât și la locul de muncă prin cumul.
Se mai prevede că condițiile de gestionare a valorii nevalorificate la expirarea termenului de valabilitate al tichetului de vacanță urmează a fi stabilite în contractul încheiat între operator şi angajator. În cazul în care, la expirarea termenului de valabilitate al tichetului, operatorul autorizat va restitui valoarea nevalorificată a tichetului angajatorului, această valoare se va lua în calcul şi se va include în venitul brut al angajatorului în perioada fiscală în care a fost încasată.
Reiterăm, că noile prevederi ale Regulamentului, aduse prin HG nr. 539/2025, vor intra în vigoare la data de 1 ianuarie anul 2026.
Detalii cu privire la modul deducerii de către angajator a cheltuielilor pentru procurarea tichetelor de vacanță pentru salariați găsiți în această știre.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
E-mail *
239 vizualizări
Data publicării:
05 Septembrie /2025 07:45
Catalogul tematic
tichetele de vacanță | Noutăți
Etichete:
tichete de vacanță
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.