Știri
Unde se pot adresa consumatorii de servicii financiare pentru a sesiza neregulile?
Ieri, 11 septembrie 2023, Comisia Națională a Pieței Financiare (CNPF) a lansat Linia telefonică de informare pentru consumatorii de servicii financiare. Astfel, cetățenii sunt îndemnați să sune la numărul de telefon 022 85 95 95 pentru sesizarea neregulilor în raport cu respectarea drepturilor în calitate de consumatori de servicii financiare. Telefonul consumatorului va funcționa de luni până vineri între orele 08:30 și 17:30, fiind apelabil din orice rețea la tarif obișnuit.
În ce situații puteți contacta Linia telefonică de informare pentru consumatorii de servicii financiare?
Consumatorii pot semnala diverse situații, cum ar fi:
- practicile și clauzele abuzive aferente contractului de asigurare;
- refuzul nejustificat în achitarea despăgubirii/indemnizației de asigurare;
- nerespectarea termenului de achitare a despăgubirii de asigurare;
- exercitarea necorespunzătoare de către asigurător a obligațiilor sale;
- nerespectarea procedurilor de constatare a pagubelor;
- tergiversarea soluționării cererilor de despăgubire;
- orice alte acțiuni neconforme ale societăților de asigurare/intermediarilor în asigurări în relația cu clienții;
- calculul privind datoria restantă aferentă contractelor de credit încheiate cu organizațiile de creditare nebancară (OCN);
- dezacordul față de calculul penalităților aferente contractelor de credit încheiate cu OCN;
- aplicarea actelor normative privind deținerea acțiunilor;
- convocarea adunărilor generale ale acționarilor;
- respectarea drepturilor acționarilor;
- solicitarea informațiilor privind fondurile de investiții în proces de lichidare;
- procedura de retragere obligatorie.
De asemenea, puteți contacta serviciul dat și dacă aveți neclarități sau întrebări cu privire la legislația ce reglementează acest domeniu sau dacă doriți să împărtășiți opiniile/sugestiile dvs. cu privire la îmbunătățirea serviciilor financiare.
Notă: Amintim că de la 1 iulie 2023, CNPF este responsabilă de supravegherea și protejarea drepturilor consumatorilor de servicii financiare pe domeniile de asigurări, creditare nebancară, piața de capital, iar începând cu 1 ianuarie 2024 pe toate serviciile financiare: sector bancar, prestatorii de servicii de plată, unitățile de schimb valutar.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
642 vizualizări
Data publicării:
12 Septembrie /2023 08:00
Catalogul tematic
Noutăți
Etichete:
Comisia Naţională a Pieţei Financiare | servicii financiare
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.