 
                                                    Știri
Unele ordine ale Ministerului Finanțelor vor fi abrogate
Urmare a abrogării lit.d) din art.12 alin.(1) al Legii contabilității și raportării financiare nr.287/2017 care prevedea că documentele primare cu regim special se întocmesc conform formularelor tipizate şi se utilizează, inclusiv, în cazul achiziţionării activelor şi serviciilor de locaţiune de la furnizori cetăţeni, precum și excluderea ulterioară a formularelor tipizate „Act de achiziţie a mărfurilor” și „Borderou de achiziţie al laptelui” din Nomenclatorul formularelor tipizate de documente primare cu regim special, aprobat prin HG nr.294/1998, a apărut necesitatea abrogării ordinelor Ministrului Finanțelor în temeiul cărora au fost aprobate formularelor tipizate menționate supra.
În aceste condiții, MF a elaborat și înaintat pentru consultări publice proiectul ordinului care prevede abrogarea Ordinul Ministrului Finanțelor nr.130/2010 și al Ordinul Ministrului Finanțelor nr.85/2014.
De menționat că anterior au fost lansate consultările publice ale proiectului, elaborat în temeiul acelorași modificări la Legea nr. 287/2017, prin care se propune abrogarea Ordinului comun al Ministerului Finanțelor și Biroului Național de Statistică nr.88/106/2008 cu privire la aprobarea formularului tipizat de document primar cu regim special „Actul de achiziție a serviciilor de locațiune şi a cheltuielilor aferente”.
Reiterăm, că art. 11 alin. (4) din Legea nr. 287/2017, stabilește că entitatea utilizează formulare tipizate de documente primare aprobate de Ministerul Finanțelor şi alte autorități publice sau poate elabora şi utiliza formulare de documente primare, aprobate de conducerea acesteia, cu respectarea prevederilor1 alin. (7) şi (8) din art. 11 al legii prenotate.
Astfel, entitățile de sine stătător vor elabora formularele respective în dependență de particularitățile activității și necesitățile informaționale proprii.
Propunerile pe marginea proiectelor vor fi acceptate până la data de 11 noiembrie anul curent.
--------------------------
1 Legii contabilității și raportării financiare nr.287/2017
Articolul 11. Documentele primare
(7) Documentele primare conţin următoarele elemente obligatorii:
a) denumirea şi numărul documentului;
b) data întocmirii documentului;
c) denumirea, adresa, IDNO (codul fiscal) al entităţii din numele căreia este întocmit documentul;
d) denumirea, adresa, IDNO (codul fiscal) al destinatarului documentului, iar pentru persoanele fizice – IDNP (codul personal);
e) conţinutul faptelor economice;
f) etaloanele cantitative şi valorice în care sînt exprimate faptele economice;
g) funcţiile, numele, prenumele şi semnăturile persoanelor responsabile de efectuarea (producerea) faptelor economice.
(71) În cazurile stabilite de către Ministerul Finanțelor, etaloanele valorice în care sînt exprimate faptele economice în documentele primare nu constituie element obligatoriu.
(8) Suplimentar elementelor prevăzute la alin. (7), documentele primare pot conține și alte elemente, în funcție de prevederile actelor normative și necesitățile informaționale ale entității.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor. 
 Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”. 
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
E-mail *
 
             
            
249 vizualizări
Data publicării:
31 Octombrie /2025 07:45
Catalogul tematic
Noutăți
Etichete:
consultari publice | act de achizitie | formular tipizat
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.