Știri

Unele ordine ale Ministerului Finanțelor vor fi abrogate

Urmare a abrogării lit.d) din art.12 alin.(1) al Legii contabilității și raportării financiare nr.287/2017 care prevedea că documentele primare cu regim special se întocmesc conform formularelor tipizate şi se utilizează, inclusiv, în cazul achiziţionării activelor şi serviciilor de locaţiune de la furnizori cetăţeni, precum și excluderea ulterioară a formularelor tipizate „Act de achiziţie a mărfurilor” și „Borderou de achiziţie al laptelui” din Nomenclatorul formularelor tipizate de documente primare cu regim special, aprobat prin HG nr.294/1998, a apărut necesitatea abrogării ordinelor Ministrului Finanțelor în temeiul cărora au fost aprobate formularelor tipizate menționate supra.

 

În aceste condiții, MF a elaborat și înaintat pentru consultări publice proiectul ordinului care prevede abrogarea Ordinul Ministrului Finanțelor nr.130/2010 și al Ordinul Ministrului Finanțelor nr.85/2014.

 

De menționat că anterior au fost lansate consultările publice ale proiectului, elaborat în temeiul acelorași modificări la Legea nr. 287/2017, prin care se propune abrogarea Ordinului comun al Ministerului Finanțelor și Biroului Național de Statistică nr.88/106/2008 cu privire la aprobarea formularului tipizat de document primar cu regim special „Actul de achiziție a serviciilor de locațiune şi a cheltuielilor aferente”.

 

Reiterăm, că art. 11 alin. (4) din Legea nr. 287/2017, stabilește că entitatea utilizează formulare tipizate de documente primare aprobate de Ministerul Finanțelor şi alte autorități publice sau poate elabora şi utiliza formulare de documente primare, aprobate de conducerea acesteia, cu respectarea prevederilor1 alin. (7) şi (8) din art. 11 al legii prenotate.

 

Astfel, entitățile de sine stătător vor elabora formularele respective în dependență de particularitățile activității și necesitățile informaționale proprii.

 

Propunerile pe marginea proiectelor vor fi acceptate până la data de 11 noiembrie anul curent.

 

--------------------------

 

1 Legii contabilității și raportării financiare nr.287/2017

 

Articolul 11. Documentele primare 

 

(7) Documentele primare conţin următoarele elemente obligatorii: 

a) denumirea şi numărul documentului; 

b) data întocmirii documentului; 

c) denumirea, adresa, IDNO (codul fiscal) al entităţii din numele căreia este întocmit documentul; 

d) denumirea, adresa, IDNO (codul fiscal) al destinatarului documentului, iar pentru persoanele fizice – IDNP (codul personal); 

e) conţinutul faptelor economice; 

f) etaloanele cantitative şi valorice în care sînt exprimate faptele economice; 

g) funcţiile, numele, prenumele şi semnăturile persoanelor responsabile de efectuarea (producerea) faptelor economice. 

(71) În cazurile stabilite de către Ministerul Finanțelor, etaloanele valorice în care sînt exprimate faptele economice în documentele primare nu constituie element obligatoriu.

(8) Suplimentar elementelor prevăzute la alin. (7), documentele primare pot conține și alte elemente, în funcție de prevederile actelor normative și necesitățile informaționale ale entității.

Tatiana Smeșnaia

Instituții:

Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"

249 vizualizări

Data publicării:

31 Octombrie /2025 07:45

Catalogul tematic

Noutăți

Etichete:

consultari publice | act de achizitie | formular tipizat

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon