Știri
Va fi instituit un sistem informațional pentru gestionarea garanțiilor financiare la creditele contractate de IMM-uri
Procesele de solicitare, examinare, eliberare și monitorizare de către Organizație pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului (ODA) a garanțiilor destinate creditelor contractate de întreprinderile micro, mici și medii (din Fondul de Garantare a Creditelor pentru întreprinderile mici și mijlocii) vor putea fi gestionate prin intermediul unui sistem informațional.
Proiectul hotărârii de Guvern pentru aprobarea Conceptului Sistemului informațional de gestiune a garanțiilor financiare pentru credite (SI GGFC) și a Regulamentului privind modul de ținere a resursei informaționale formată de Sistemul informațional de gestiune a garanțiilor financiare pentru credite a fost examinat în cadrul ședinței secretarilor generali.
Conform notei proiectului, procedurile operaționale existente în procesul acordării garanțiilor financiare pentru credite sunt bazate deseori pe fluxul documentelor pe suport de hârtie. Aceasta determină existența unor riscuri privind siguranța și integritatea informațiilor, precum și o durată mai mare de timp a procedurilor ce vizează interacțiunea dintre participanții la acest proces.
Astfel, SI GGFC reprezintă totalitatea de resurse şi tehnologii informaționale interdependente, de metode şi de personal, destinat înregistrării, păstrării, prelucrării, furnizării și utilizării informației și formării resursei informaționale cu privire la dosarele garanțiilor financiare pentru credite, cu privire la solicitanții de garanții financiare pentru credite, din momentul înregistrării acestora și până la arhivarea datelor.
Sistemul va permite păstrarea informațiilor cu privire la solicitarea, emiterea, monitorizarea, executarea și recuperarea garanțiilor financiare, furnizarea mediului antreprenorial a unui instrument informatic capabil să reducă timpul necesar solicitării și obținerii garanțiilor necesare creditelor contractate, precum și obținerii în timp real a informației privind trasabilitatea procesului de examinare a solicitării de emitere a garanției, reducerea riscului falsificării sau denaturării informației primare prezentate de creditori și solicitanți în procesul de solicitare a garanțiilor financiare, dar și digitalizarea și transparentizarea activității de evaluare a cererilor de garantare de către ODA.
ODA în calitate de deținător al sistemului, poate asigura mentenanța sistemului din resursele programelor de asistență externă, inclusiv din contul suportului tehnic în baza Acordului de împrumut semnat cu Banca Internațională de Reconstrucție și Dezvoltare, prin care este aprobată o finanțare de 13,7 mil EUR pentru capitalizarea Fondului de garantare a Creditelor și 478 mii EUR pentru suport tehnic, inclusiv ajustarea sistemului informațional în caz de necesitate.
Conform datelor, numărul garanțiilor noi acordate în anul 2021 a crescut de circa 4 ori, iar volumul garanțiilor noi acordate a crescut de 5 ori în comparație cu perioada similară a anului precedent. Totodată, pe parcursul anului 2022 au fost emise 469 garanții financiare în sumă totală de 554.3 mil. lei, iar ODA a gestionat 996 garanții financiare, în valoare de 967,2 mil. lei care au facilitat debursarea creditelor în sumă de 2,16 mld. lei și au generat efectuarea investițiilor în economia națională de peste 2,49 mld. lei.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
843 vizualizări
Data publicării:
21 Iulie /2023 07:59
Catalogul tematic
Noutăți
Etichete:
IMM-urile | creditare | garantie financiara | sistem informaţional
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.