
Știri
Consiliul pentru soluționarea disputelor în cadrul Serviciului Vamal: ce prevede Regulamentul
A intrat în vigoare noul Regulament privind organizarea și funcționarea Consiliului pentru soluționarea disputelor în cadrul Serviciului Vamal. Acesta a fost aprobat prin Ordinul Directorului nr.376-O din 10 septembrie 2025, publicat în Monitorul Oficial din 18 septembrie current.
Astfel, Consiliul este format din 12 membri: Președintele Consiliului și 5 șefi ai direcțiilor Serviciului Vamal sau persoanele care îl substituie (membri supleanți), desemnați de directorul Serviciului Vamal, dar și de 6 reprezentanți ai asociațiilor de mediu de afaceri cu relevanță pentru dimeniul vamal.
Este important de menționat că reprezentanții asociațiilor mediului de afaceri vor di aosicațiile selectate conform unei proceduri stabilite de Guvern și se includ în componența Consiliului în baza informației prezentate de Cancelaria de Stat.
Calitatea de membru al Consiliului va înceta la cererea asociației mediului de afaceri, sau la încetarea activității acesteia, la suspendarea raporturilor de serviciu, la modificarea ordinului directorului SV cu privire la componența Consiliului sau în caz de imposibilitate a exercitării atribuțiilor de serviciu.
Astfel, Consiliul va examina cererile prealabile depuse de persoanele supuse controlului ulterior prin auditul postavămuire și materialele aferente cazului, identifică practicile defectuase în domeniul controlului de stat, emite decizii cu privire la cererea prealabilă examinată și ține evidența deciziilor emise.
Este important de menționat că, cererea prealabilă se depune de persoana supusă controlului de Serviciul Vamal, care se consider vătămată într-un drept al său, recunoscut de lege, prin decizia emisă în cadrul procedurii de control ulterior prin auditul postvămuire. Cererile prealabile se examinează de către Consiliu dacă persoana supusă controlului și-a consemnat în cerere acordul cu privire la divulgarea datelor și contest decizia vamală prin care s-a stabilit o datorie vamală în cuantum de peste 500 mii lei pentru persoanele juridice și peste 250 mii lei pentru persoanele fizice. Cererea prelabilă se depune în termen de până la 30 de zile de la data comunicării deciziei vamale.
Membrii Consiliului nu beneficiază de remunerare pentru activitatea desfășurată în cadrul Consiliului.
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
E-mail *
94 vizualizări
Data publicării:
22 Septembrie /2025 07:49
Catalogul tematic
Noutăți | Codul vamal
Etichete:
control vamal | solutionarea disputelor | Codul vamal
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.