Știri
Achiziții publice mai eficiente și anularea Registrului de reclamații. Proiectul continuă a fi consultat
Pachetul de legi nr. IV se ce referă la facilitarea activității mediului de afaceri a ajuns la etapa examinării în cadrul ședinței secretarilor generali.
Amintim, proiectul prevede stabilirea că în cazul achizițiilor publice nu doar prețul să fie criteriul decisiv, dar să fie luați în calcul un cumul de factori (preț-calitate-timp-cost mentenanță etc.).
Totodată, prin acest proiect se propune acordarea posibilității de efectuare a achizițiilor publice prin intermediul burselor de mărfuri în cazul achizițiilor de bunuri, doar în situațiile în care se îndeplinesc cerințele legale pentru a derula achiziții în baza negocierilor fără publicarea prealabilă a unui anunț de participare.
Proiectul mai prevede anularea obligației de a ține Registrul de reclamații, dat fiind că există informația de contact a Inspectoratului de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor în incinta unităților de comerț și se păstrează obligația generală pentru comerciant de a recepționa și înregistra reclamațiile parvenite de la consumatori, fiind la fel păstrată și sancțiunea contravențională pentru neînregistrarea și nesoluționare reclamației depuse.
O serie de modificări se referă la Legea nr. 186/2008 securității şi sănătății în muncă. De exemplu, se propune ca actele obținute în cadrul instruirii de serviciile externe de protecţie şi prevenire să nu aibă termen de valabilitate, la moment legea prevede că instruirea conducătorilor de unităţi, conducătorilor locurilor de muncă, specialiştilor, lucrătorilor desemnaţi şi reprezentanţilor lucrătorilor se efectuează îndată după numirea lor în funcţiile respective şi periodic, cel puţin o dată în 36 de luni. Totodată, se propune ca pentru personalul tehnico-administrativ și personalul de birou instruirea periodică să fie efectuată la intervale ce nu vor depăși 12 luni, la moment, termenul prevăzut de lege este de 6 luni.
În același timp, se propune de a include regula generală în Legea nr. 100/2017 cu privire la actele normative, ca legile care reglementează activitatea de întreprinzător în partea ce se referă la stabilirea de obligații, cerințe sau interdicții suplimentare în desfășurarea activității economice să intre în vigoare nu mai devreme de 6 luni de la data publicării, așa cum în prezent este prevăzut și pentru legile din domeniul fiscal și vamal.
Cu detalii suplimentare vom reveni pe parcursul promovării proiectului.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
769 vizualizări
Data publicării:
06 Septembrie /2023 08:00
Catalogul tematic
Noutăți
Etichete:
Achiziție publică
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.