Știri

Actualizări în dările de seamă aferente asigurărilor sociale de stat!

Potrivit Ordinului Ministerului Finanțelor nr.  75  din 27.06.2024 au fost operate unele modificări în Ordinul nr. 94/2020 cu privire la aprobarea formularului tipizat (Forma IPC21) Declarația privind reținerea impozitului pe venit, a primelor de asigurare obligatorie de asistență medicală și a contribuțiilor de asigurări sociale de stat obligatorii calculate și a Instrucțiunii cu privire la modul de completare a formularului nominalizat  cu modificările ulterioare, au intervenit modificări în Anexa nr. 2 al acestuia prin care a fost aprobată Instrucțiunea cu privire la modul de completare a Declarației IPC 21.

 

Astfel, Instrucțiunea a fost completată la compartimentul II „Modul de completare a Declarației”, cu prevederi ce țin de completarea obligatorie a datelor de contact a entității economice. Prin urmare, datele de contact ale plătitorului de contribuții care prezintă documentul, de la rubricile „Nr.tel” și „e-mail” devin obligatorii pentru completare.

 

Totodată au intervenit modificări aferente datelor de contact ale plătitorului de contribuții și în Ordinul Ministrului finanțelor nr.126/2017 cu privire la aprobarea formularului tipizat (Forma IPC18) Darea de seamă privind reținerea impozitului pe venit, a primelor de asigurare obligatorie de asistență medicală și a contribuțiilor de asigurări sociale de stat obligatorii calculate și a Instrucțiunii cu privire la modul de completare a formularului nominalizat unde, prin Anexa nr. 3 a fost  aprobat Formularul tipizat (Forma IRM19) precum și Instrucțiunea cu privire la modul de completare a acestuia.

 

Necesitatea de declarare a datelor de contact ale entităților economice a apărut în contextul în care, până la etapa actuală, mai persistă erori la declararea de către angajatori a informației aferentă asigurărilor sociale de stat care este prevăzută pentru declarare în dările de seamă prenotate. Prezentarea datelor incomplete sau incorecte duce la imposibilitatea stabilirii prestațiilor de asigurări sociale (pensii, indemnizații) sau stabilirea incorectă a acestora.

Astfel, de către angajatori urmează a fi declarate date veridice la compartimentul date de contact pentru a asigura determinarea corectă a drepturilor sociale cuvenite persoanelor asigurate, precizează Casa Națională de Asigurări Sociale.

Instituții:

Casa Națională de Asigurări Sociale a Republicii Moldova

553 vizualizări

Data publicării:

05 Iulie /2024 07:55

Catalogul tematic

Noutăți fiscale | Asigurare obligatorie de asistenţă medicală | Asigurare socială de stat

Etichete:

ministerul finantelor | asigurare obligatorie de asistenta sociala | asigurare obligatorie de asistenta medicala | dare de seamă

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon