Știri
ANSA: 10 subdiviziuni teritoriale și 34 de circumscripții
În Monitorul Oficial din 19 ianuarie a fost publicată Hotărârea Guvernului nr. 14 din 11 ianuarie 2023 cu privire la organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Siguranța Alimentelor.
Astfel, pentru eficientizarea și optimizarea activității ANSA va fi revocată personalitatea juridică a subdiviziunilor teritoriale ale acesteia. Ca urmare, responsabilitățile și atribuțiile vor fi repartizate în direcții generale, secții și servicii. În acest context, urmează a fi create 10 subdiviziuni teritoriale pentru siguranța alimentelor (cu statut de direcție, fără personalitate juridică) cu 34 circumscripții teritoriale sanitare veterinare.
Subdiviziunile teritoriale noi create, inclusiv medicii veterinari și felcerii veterinari angajați în circumscripțiile teritoriale sanitar-veterinare, vor fi responsabili pentru punerea în aplicare a Programului acțiunilor strategice de supraveghere, profilaxie și combatere a bolilor la animale, de prevenire a transmiterii bolilor de la animale la om și de protecție a mediului, precum și vor asigura identificarea și înregistrarea gratuită a animalelor din exploatații non-profesionale. De asemenea, se propune ca în componența ANSA să fie inclus, după dare în exploatare, și Postul de inspecție la frontieră Sculeni-Sculeni.
Totodată, laboratorul central de testare a băuturilor alcoolice/nealcoolice şi a produselor conservate, Laboratorul central fitosanitar, Centrul Republican de Diagnostic Veterinar și Centrul de Stat pentru Atestarea şi Omologarea Produselor de Uz Fitosanitar şi a Fertilizanţilor vor fi reorganizate în Instituția Publică „Centru Național în domeniul sanitar-veterinar, siguranța alimentelor și fitosanitar”, în subordinea Agenției Naționale pentru Siguranța Alimentelor.
Astfel, potrivit noului Regulament, funcțiile de bază ale Agenției țin de prevenirea şi combaterea încălcărilor pe domeniile de activitate; controlul de stat asupra activității de întreprinzător; emiterea actelor administrative normative în limitele competenţei; coordonarea şi controlul aplicării reglementărilor legale în domeniul de activitate, precum şi funcţionarea subdiviziunilor sale; managementul resurselor umane, financiare şi materiale, susţinerea activităţilor specifice prin intermediul tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor, reprezentarea juridică, auditul intern, precum şi comunicarea internă şi externă; cooperarea internaţională pe domeniile de activitate și emiterea actelor permisive pe domeniile de activitate.
Totodată, conform proiectului regulamentului, Agenția realizează funcțiile stabilite în următoarele domenii de activitate:
- sanitar-veterinar și zootehnie;
- fitosanitar și protecția plantelor;
- siguranța și calitatea alimentelor
- controlul fabricării și circulației alcoolului etilic, produselor vitivinicole și a producției alcoolice;
- protecția consumatorului în domeniul alimentar;
- respectarea condițiilor de licențiere conform domeniului aferent.
Efectivul-limită de personal al Agenţiei Naţionale pentru Siguranţa Alimentelor se stabilește în număr de 1194 de unităţi (la momentul actual – 1510), dintre care 255 de unităţi pentru aparatul central, 148 de unităţi – pentru posturile de inspecţie la frontieră şi 791 de unităţi – pentru subdiviziunile teritoriale. Documentul mai prevede că ANSA va asigura, până la data de 1 aprilie 2023, procesul de reorganizare a subdiviziunilor sale actuale.
Hotărârea a intrat în vigoare la data publicării în MO.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD" | Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor (ANSA)
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
1651 vizualizări
Data publicării:
20 Ianuarie /2023 07:56
Catalogul tematic
Noutăți
Etichete:
Hotarare de Guvern | regulament | reorganizare | ANSA
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.