Știri

Autoritățile vor coordona cu Serviciul Fiscal de Stat planurile de integrare a rapoartelor cu Ghișeul unic de raportare

Persoanele juridice de drept public sau privat, precum și persoanele fizice vor putea depune rapoartele în adresa instituțiilor de stat prin intermediul Ghișeului unic de raportare, care va constitui punctul comun de acces al procesului de raportare la nivel național. În același timp, autoritățile publice nu vor putea crea și utiliza alte servicii similare respectivului Ghișeul.

 

În scopul reglementării modului de organizare al acestuia, Cabinetul de miniștri a votat, în ședința din 7 decembrie curent, proiectul hotărârii de Guvern pentru aprobarea Regulamentului privind modul de funcționare și utilizare a Ghișeului unic de raportare – raportare.gov.md.

 

Reamintim că portalul a fost lansat în anul 2018 și prin intermediul acestuia la momentul de față sunt depuse 131 tipuri de rapoarte în format electronic către Ministerul Finanțelor, Serviciul Fiscal de Stat, Casa Națională de Asigurări Sociale, Compania Națională de Asigurări în Medicină sau Biroul Național de Statistică.

 

Regulamentul aprobat stabilește drepturile și obligațiile posesorului, proprietarului, deținătorului și destinatarului, precum și prevederile referitoare la interacțiunea Ghișeului cu alte sisteme informaționale, dar și asigurarea protecției și securității datelor prelucrate.

 

Totodată, ministerele, Cancelaria de Stat și alte autorități administrative centrale subordonate Guvernului și structurile organizaționale din sfera lor de competență, autoritățile publice și organizațiile de stat autonome subordonate sau înființate de Guvern, precum și persoanele juridice de drept public sau privat care prestează servicii publice și dețin sisteme informaționale neintegrate cu Ghișeul, vor efectua integrarea în termen de 36 luni, din contul mijloacelor proprii, a serviciilor publice electronice și a sistemelor informaționale aferente cu Ghișeul unic de raportare – raportare.gov.md.

 

De asemenea, aceste autorități vor elabora și vor aproba, în termen de 6 luni de la data intrării în vigoare a hotărârii, după coordonarea cu Serviciul Fiscal de Stat, planuri de integrare cu Ghișeul unic de raportare a rapoartelor care se prezintă de către persoanele juridice de drept public și de drept privat, precum și de către persoane fizice în adresa instituțiilor de stat destinatare.

author icon

Marina Căldare

Instituții:

Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD" | Guvernul Republicii Moldova

675 vizualizări

Data publicării:

07 Decembrie /2022 17:05

Catalogul tematic

Noutăți

Etichete:

ghiseul unic | raportare | Hotarare de Guvern

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon