Știri
Certificatul de asigurare „Carte Verde” va fi digitalizat
Procesul de emitere a certificatului de asigurare „Carte Verde” va fi digitalizat, prin renunțarea la formularul de document primar cu regim special în format hârtie și asigurarea posibilității de emitere a acestuia în formă electronică.
Un proiect de hotărâre de Guvern în acest sens (ajustarea la prevederile legislației aferente sectorului financiar bancar și nebancar) este elaborat de către Ministerul Finanțelor și propus pentru consultări publice.
Astfel, proiectul prevede anularea pct. 3 din anexa nr.1 a HG nr.294/1998 cu privire la executarea Decretului Preşedintelui RM nr.406-II din 23/1997, ce se referă la formularul de document primar cu regim special al Comisiei Naționale a Pieței Financiare – certificat de asigurare „Carte Verde”.
În acest sens, se propune și aborgarea normelor ce țin de emiterea certificatului de asigurare „Carte Verde” din Instrucțiunea privind evidența, eliberarea, păstrarea și utilizarea formularelor tipizate de documente primare cu regim special (anexa nr.2). Conform normelor respective, tipărirea formularului cu regim special Certificat de asigurare „Carte Verde”, se efectuează de către Întreprinderea de Stat Editura de Imprimate „Statistica”, conform contractului încheiat cu Biroul Naţional al Asigurătorilor de Autovehicule din Republica Moldova sau conform contractului încheiat cu asigurătorul membru al Biroului Naţional. Contractul menţionat va ţine cont de cerinţele faţă de forma şi conţinutul formularului, aprobate de Comisia Naţională a Pieţei Financiare, de cerinţele de securizare a formularului, aprobate de Biroul Naţional şi urmează a fi avizat pozitiv de Comisia Naţională a Pieţei Financiare.
Pentru a asigura digitalizarea procesului de emitere a Certificatului, Sistemul informațional automatizat de stat în domeniul asigurărilor obligatorii de răspundere civilă pentru pagube produse de autovehicule va fi actualizat, fiind denumit în „Sistemul informațional automatizat de stat în domeniul asigurărilor obligatorii RCA”.
Totodată, portalul rca.bnm.md va reprezenta un punct unic de acces la datele asociate asigurărilor de răspundere civilă auto obligatorii eliberate de către participanții profesioniști la piața de asigurări din Republica Moldova, care are ca scop facilitarea accesului la date de valoare înaltă, procesabile pe calculator, generate și găzduite de către Sistemul informațional automatizat de stat în domeniul asigurărilor obligatorii RCA. Prin intermediul acestui portal, vor fi puse la dispoziție persoanelor fizice și juridice a instrumentelor digitale pentru calcularea primei de asigurare, verificarea clasei Bonus-Malus, verificarea statutului poliței de asigurare obligatorie RCA și a certificatului de asigurare "Carte Verde", verificarea istoricului daunelor înregistrate de către asigurat și istoricului daunelor înregistrate ale vehiculului.
Proiectul poate fi consultat aici până la 10 iunie curent.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
846 vizualizări
Data publicării:
29 Mai /2024 08:00
Catalogul tematic
Noutăți fiscale | Taxe vamale
Etichete:
carte electronică | digitalizare | carte verde
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.