
Știri
CNAS a simplificat procedura de corectare a plăților la bugetul asigurărilor sociale de stat
Casa Națională de Asigurări Sociale informează plătitorii de contribuții că, începând cu data de 1 iulie 2025, a fost modificat Regulamentul privind corectarea plăților la bugetul asigurărilor sociale de stat, aprobat prin Ordinul CNAS nr.117-A din 01.07.2025.
Principalele modificări și completări vizează:
- Extinderea modalităților de depunere a cererii – plătitorii pot solicita corectarea plăților:
• electronic, prin serviciul e-Cerere Corectarea plăților la BASS, disponibil pe portalul www.acces.cnas.md;
• pe suport de hârtie, la sediul CNAS (str. Gheorghe Tudor, 3, mun. Chișinău);
• prin e-mail la adresa: secretariat@cnas.gov.md.
- Simplificarea structurii cererii – au fost clarificate datele obligatorii ce trebuie completate, inclusiv:
• informații detaliate despre plătitor,
• datele plății (data achitării, codurile economice și fiscale),
• semnătura olografă sau electronică.
- Clarificarea termenelor de soluționare – CNAS întocmește documentele necesare corectării și le transmite Trezoreriei de Stat spre executare în termen de 10 zile lucrătoare de la recepționarea cererii complete.
Prin aceste modificări, CNAS urmărește:
- creșterea transparenței în procesul de corectare a plăților,
- reducerea timpului de procesare a solicitărilor,
- facilitarea interacțiunii cu plătitorii prin instrumente digitale.
Important: Cererea de corectare poate fi însoțită de copii ale documentelor de plată care confirmă achitările efectuate.
Pentru informații detaliate despre noile prevederi, Ghidul de utilizare a serviciului e-Cerere Corectarea plăților la BASS și modelul cererii, vă rugăm să accesați pagina oficială CNAS: www.cnas.gov.md.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD" | Casa Națională de Asigurări Sociale a Republicii Moldova
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
E-mail *
449 vizualizări
Data publicării:
09 Iulie /2025 07:43
Catalogul tematic
Asigurare socială de stat | Noutăți
Etichete:
digitalizare | bugetul asigurarilor sociale de stat | asigurare obligatorie de asistenta sociala
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.