Știri
Conceptul Registrului fiduciilor, elaborat
Evidența fiduciilor care au fost constituite în temeiul contractelor de fiducie și a declarațiilor de fiducie, fiduciilor constituite prin testament, prin act administrativ și a fiduciilor constituite prin hotărâre judecătorească, va fi sistematizată în Sistemul informațional „Registrul fiduciilor” (SI RF). Proiectul hotărârii cu privire la aprobarea conceptului acestui sistem a fost examinat în cadrul ședinței secretarilor generali.
Proiectul a fost elaborat de Serviciul Fiscal de Stat, în scopul modificărilor operate în Legea nr. 308/2017 cu privire la prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, în care au introduse prevederile prin care s-a pus în sarcina SFS crearea, gestionarea şi actualizarea Registrului fiduciilor.
Astfel, conform conceptului, posesorul, precum și deținătorul SI RF este Serviciul Fiscal de Stat, care asigură crearea, administrarea și gestionarea Registrului, dar și asigură condițiile juridice, organizatorice și financiare pentru crearea și ținerea acestuia, precum și monitorizează procesul de înregistrare și prelucrare a datelor în Registru și asigură accesul registratorilor, furnizorilor și destinatarilor la date.
Implementarea SI RF va permite în primul rând, angajaților SFS să realizeze înregistrarea, actualizarea şi radierea acestora, precum şi a informaţiilor aferente într-un mod autonom, fără intervenţia altor entităţi.
Documentele SI RF reprezintă totalitatea documentelor procedurale necesare înregistrării fiduciilor care au fost constituite/înființate, în temeiul contractelor de fiducie, declarațiilor de fiducie, fiduciilor constituite prin testament, fiduciilor constituite prin act administrativ și fiduciilor constituite prin hotărâre judecătorească
Pentru înregistrarea fiduciei, fiduciarul va depune la Serviciul Fiscal de Stat, în termen de 30 de zile calendaristice de la data constituirii/înființării fiduciei, cererea privind înregistrarea fiduciei, care va fi însoțită de actul de identitate a fiduciarului și de actul de constituire/înființare a fiduciei. Cererea se depune pe suport de hârtie sau în format electronic.
Potrivit art. 2055 din Codul civil, fiducia este un raport juridic în care o parte (fiduciar) este obligată să devină titularul unei mase patrimoniale (masă patrimonială fiduciară), să o administreze şi să dispună de ea, în conformitate cu condiţiile care guvernează raportul (condiţii ale fiduciei), în folosul unui beneficiar sau pentru a promova un scop de utilitate publică.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
345 vizualizări
Data publicării:
09 Octombrie /2024 07:56
Catalogul tematic
Noutăți | Servicii electronice
Etichete:
administrare fiduciară | sistem informaţional
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.