Știri

Conceptul Registrului fiduciilor, elaborat

Evidența fiduciilor care au fost constituite în temeiul contractelor de fiducie și a declarațiilor de fiducie, fiduciilor constituite prin testament, prin act administrativ și a fiduciilor constituite prin hotărâre judecătorească, va fi sistematizată în Sistemul informațional „Registrul fiduciilor” (SI RF). Proiectul hotărârii cu privire la aprobarea conceptului acestui sistem a fost examinat în cadrul ședinței secretarilor generali.

 

Proiectul a fost elaborat de Serviciul Fiscal de Stat, în scopul modificărilor operate în Legea nr. 308/2017 cu privire la prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, în care au introduse prevederile prin care s-a pus în sarcina SFS crearea, gestionarea şi actualizarea Registrului fiduciilor.

 

Astfel, conform conceptului, posesorul, precum și deținătorul SI RF este Serviciul Fiscal de Stat, care asigură crearea, administrarea și gestionarea Registrului, dar și asigură condițiile juridice, organizatorice și financiare pentru crearea și ținerea acestuia, precum și monitorizează procesul de înregistrare și prelucrare a datelor în Registru și asigură accesul registratorilor, furnizorilor și destinatarilor la date.

 

Implementarea SI RF va permite în primul rând, angajaților SFS să realizeze înregistrarea, actualizarea şi radierea acestora, precum şi a informaţiilor aferente într-un mod autonom, fără intervenţia altor entităţi.

 

Documentele SI RF reprezintă totalitatea documentelor procedurale necesare înregistrării fiduciilor care au fost constituite/înființate, în temeiul contractelor de fiducie, declarațiilor de fiducie, fiduciilor constituite prin testament, fiduciilor constituite prin act administrativ și fiduciilor constituite prin hotărâre judecătorească

 

Pentru înregistrarea fiduciei, fiduciarul va depune la Serviciul Fiscal de Stat, în termen de 30 de zile calendaristice de la data constituirii/înființării fiduciei, cererea privind înregistrarea fiduciei, care va fi însoțită de actul de identitate a fiduciarului și de actul de constituire/înființare a fiduciei. Cererea se depune pe suport de hârtie sau în format electronic.

 

Potrivit art. 2055 din Codul civil, fiducia este un raport juridic în care o parte (fiduciar) este obligată să devină titularul unei mase patrimoniale (masă patrimonială fiduciară), să o administreze şi să dispună de ea, în conformitate cu condiţiile care guvernează raportul (condiţii ale fiduciei), în folosul unui beneficiar sau pentru a promova un scop de utilitate publică.

author icon

Marina Căldare

Instituții:

Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"

269 vizualizări

Data publicării:

09 Octombrie /2024 07:56

Catalogul tematic

Noutăți | Servicii electronice

Etichete:

administrare fiduciară | sistem informaţional

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon