
Știri
Conceptul SI „Activitate independentă”, aprobat
Evidența calculării obligațiilor fiscale aferente impozitului pe venit și instituirea unui mecanism destinat pentru generarea avizelor de plată aferente impozitului pe venit pentru persoanele fizice ce desfășoară activitate independentă, subiecți nominalizați în capitolul 102 titlul II din Codul fiscal, inclusiv, eficientizarea procesului de administrare fiscală - sunt obiectivele de bază, specifice, stabilite pentru Sistemul informațional „Activitate independentă” .
Guvernul, în cadrul ședinței din 11 iunie, a adoptat hotărârea cu privire la instituirea Sistemului informațional „Activitate independentă” (SI AI), în temeiul căreia sunt aprobate Conceptul SI AI și a Regulamentului resursei informaționale. Raționamentul elaborării actelor normative nominalizate constă în asigurarea bunei administrări fiscale prin generarea, modificarea, vizualizarea avizului de plată pentru impozitul pe venit pentru persoanele fizice ce desfășoară activitate independentă în domeniul comerțului cu amănuntul (cu excepția mărfurilor supuse accizelor).
Conform Conceptului SI AI, Serviciul Fiscal de Stat este desemnat în calitate de posesor al sistemului informațional; Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe are calitatea de deținător al SI; iar administratorul tehnic - Serviciul Tehnologia Informației şi Securitate Cibernetică.
Printre sarcinile de bază ce urmează a fi realizate în procesul exploatării SI AI sunt nu doar generarea, modificarea și vizualizarea avizelor de plată aferent impozitului pe venit, dar și ținerea evidenței informației aferent calculării obligațiilor fiscale; generarea statisticilor și rapoartelor; sporirea gradului de conformare; asigurarea securității și protecției informațiilor la toate etapele de colectare, stocare și utilizare a resurselor informaționale de stat.
Este stabilit că documentele SI AI vor reprezenta totalitatea documentelor procedurale necesare ținerii evidenței, monitorizării și calculării obligațiilor fiscale aferente impozitului pe venit pentru persoanele fizice ce desfășoară activitate independentă, inclusiv prin generarea şi modificarea avizelor de plată. Astfel, în cadrul SI AI vor fi utilizate următoarele categorii de documente:
1) documente de intrare, care sunt relevante pentru generarea şi modificarea avizelor de plată, care pot fi în format electronic sau pe suport de hârtie și care reprezintă raport de închidere zilnică (Raport Z), bon fiscal;
2) documente de ieșire, care se consideră documentul final care poate fi utilizat și care reprezintă avizul de plată;
3) documente tehnologice, care reprezintă structura registrului activității independente.
SI AI va interacționa cu MConnect - pentru schimbul de date cu registrele și SI de stat; MPass - mecanism de autentificare și control al accesului utilizatorilor în SI, inclusiv în serviciile electronice; MPay - pentru încasarea plăților de la persoanele fizice în vederea colectării impozitului pe venit din activitatea independentă; MLog - instrument securizat și flexibil de jurnalizare și audit, utilizat pentru asigurarea evidenței operațiunilor (evenimentelor) produse.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
E-mail *
263 vizualizări
Data publicării:
12 Iunie /2025 08:00
Catalogul tematic
Servicii electronice | Persoana fizică
Etichete:
persoana fizică | servicii electronice
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.