Știri
Cum pot obține statutul de utilitate publică organizațiile necomerciale
Agenția Servicii Publice informează că statutul de utilitate publică se atribuie organizaţiilor necomerciale (asociaţiilor obşteşti, fundaţiilor, instituţiilor private) care desfășoară activități de utilitate publică și întrunesc o serie de condiții stabilite de legislația RM.
În urma obţinerii statutului de utilitate publică, organizaţiile necomerciale pot beneficia de:
- acordare de facilități fiscale;
- oferirea gratuită sau în condiții preferențiale a dreptului de a folosi proprietatea publică; finanțarea nerambursabilă;
- contractarea de lucrări și servicii;
- finanțarea cu destinație specială, inclusiv comanda socială.
Pentru a solicita statutul de utilitate publică, organizaţiile necomerciale urmează să prezinte Comisiei de Certificare, prin intermediul subdiviziunilor teritoriale ale Agenţiei Servicii Publice, următoarele documentele:
1) cererea;
2) raportul de activitate pentru anul precedent, în cazul solicitării statutului de utilitate publică, sau pentru ultimii 3 ani, în cazul reconfirmării statutului de utilitate publică, care conține informații referitoare la activitățile desfășurate, la valoarea mijloacelor financiare și materiale obținute și folosite;
3) declarația financiară, care include:
a) raportul financiar pentru anul precedent de activitate, întocmit conform standardelor contabile;
b) informația despre sursele de finanțare ale organizației necomerciale, inclusiv granturile primite pentru perioada anterioară depunerii cererii, dar nu mai mare de 3 ani;
c) datele despre folosirea mijloacelor financiare și materiale primite pentru perioada anterioară depunerii cererii, dar nu mai mare de 3 ani;
4) declarația pe propria răspundere privind întrunirea condițiilor prevăzute de lege.
Modelele de acte pentru solicitarea statutului de utilitate publică pot fi vizualizate și descărcate de pe pagina web oficială a Agenţiei Servicii Publice la compartimentul Formulare tip secţiunea Comisia de Certificare sau accesând link-ul: https://www.asp.gov.md/ro/ informatii-utile/comisiei-de-certificare/.
Statutul de utilitate publică se atribuie prin decizia Comisiei de Certificare pe un termen de 5 ani.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
808 vizualizări
Data publicării:
24 August /2023 08:00
Catalogul tematic
Noutăți
Etichete:
utilitate publica | organizatii necomerciale
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.