Știri
Cum va fi efectuată inventarierea bunurilor transmise în contul cotelor-părți valorice din patrimoniul fostelor întreprinderi agricole
Asupra bunurilor transmise sau care urmau a fi transmise în contul cotelor-părți valorice din patrimoniul fostelor întreprinderi agricole va fi aplicată o modalitate specială de inventariere, care este aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 799 din 23 noiembrie 2022.
Regulamentul a fost publicat în MO din 2 decembrie current și stabilește atât modul de inventariere a bunurilor respective, cât și cel de întocmire a documentației necesare pentru înregistrarea acestora în registrele de publicitate, fiind indispensabil persoanelor juridice și fizice antrenate în procesul de inventariere.
Astfel, inventarierea respectivelor bunuri va fi efectuată de o comisie instituită prin dispoziţia primarului, în componenţa căreia vor fi incluși primarul sau, după caz, viceprimarul, specialistul pentru reglementarea regimului proprietății funciare, contabilul-șef și un consilier local.
În procesul inventarierii se efectuează identificarea amplasării bunului, determinarea caracteristicilor tehnice ale acestuia (gradului de executare a construcţiei/ uzurii bunurilor) și determinarea conturului construcției.
Ca urmare a inventarierii, comisia va elabora listele bunurilor, cu includerea informației despre tipul lor (construcţie, obiectiv de infrastructură tehnico-edilitară etc.); destinaţia (școală, baraj etc.), amplasarea (adresa), numărul cadastral, suprafaţa, gradul de executare a construcției (în %); uzura (în %); domeniul (public sau privat) și denumirea persoanei fizice/juridice care gestionează bunul.
Pentru determinarea uzurii bunurilor inventariate, se examinează starea elementelor constructive (existenţa fisurilor/deformărilor şi a altor deteriorări vizibile ale elementelor construite etc.) și anul construcţiei/ reconstrucţiei/ producerii.
Comisia de inventariere, în baza datelor acumulate, va determina uzura bunurilor, care se exprimă în procente și se determină în felul următor:
- între 0-20% – nu există daune și deformări sau pot fi eliminate în timpul reparației curente;
- uzura 21-40% – în general, elementele structurale sunt adecvate pentru funcționare, dar acest lucru necesită reparații majore;
- uzura 41-60% – exploatarea elementelor structurale este posibilă numai în cazul efectuării unei revizii majore;
- uzura 61-80% – elementele structurale sunt în stare de urgență;
- uzura 81-100% – elementele structurale se află în stare distrusă.
Ca urmare, bunurile a căror uzură constituie 81-100% se vor considera demolate, se vor exclude din etapele ulterioare ale procedurii de inventariere și nu se vor reflecta în listele definitivate ale bunurilor transmise sau care urmau a fi transmise în contul cotelor-părți valorice din patrimoniul fostelor întreprinderi agricole.
Regulamentul mai prevede că, autoritatea administrației publice locale, în termen de 5 zile de la data primirii listelor bunurilor, va iniția procedura dezbaterilor publice, ce include publicarea listelor, depunerea și soluționarea contestaţiilor.
Finanţarea cheltuielilor aferente executării lucrărilor de inventariere și de înregistrare a bunurilor va fi efectuată în limitele alocaţiilor prevăzute în legea bugetară anuală sau din mijloacele financiare obţinute din alte surse legale.
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
954 vizualizări
Data publicării:
02 Decembrie /2022 14:45
Catalogul tematic
Noutăți
Etichete:
APL | Hotarare de Guvern | inventariere | bunuri agricole | regulament
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.