Știri

Cum vor fi raportate serviciile medicale prestate beneficiarilor de protecție temporară?

Conducătorii prestatorilor de servicii medicale încadrați în sistemul asigurărilor obligatorii de asistență medicală pentru anul 2024 vor asigura raportarea trimestrială a serviciilor medicale prestate beneficiarilor de protecție temporară, până la data de 10 a lunii ce succede trimestrul de gestiune.

 

În Monitorul Oficial din 18 aprilie curent a fost publicat Ordinul Companiei Naționale de Asigurări în Medicină nr. 64-A din 4 aprilie 2024 cu privire la raportarea serviciilor medicale prestate beneficiarilor de protecție temporară.

 

Astfel, pe lângă raportarea trimestrială a serviciilor medicale prestate beneficiarilor de protecție temporară, conducătorii prestatorilor de servicii medicale vor asigura evidența și raportarea lunară a serviciilor medicale de dializă prestate beneficiarilor de protecție temporară, până la data de 10 a lunii ce succede luna de gestiune. În același timp, vor prezenta, în scopul achitării serviciilor medicale prestate beneficiarilor de protecție temporară, facturile fiscale electronice în conformitate cu procedura și termenele stabilite în Contractul de acordare a asistenței medicale în cadrul asigurărilor obligatorii de asistență medicală și Criteriile de contractare a prestatorilor de servicii medicale în sistemul AOAM și modalității de facturare și achitare a serviciilor medicale acordate pentru anul 2024.

 

Conducătorii prestatorilor de servicii medicale vor asigura evidența separată a cheltuielilor pentru serviciile medicale prestate beneficiarilor de protecție temporară, și în caz de necesitate vor prezenta și alte informații suplimentare privind asistența medicală prestată beneficiarilor respectivi.

 

Conducătorii prestatorilor de servicii medicale încadrați în sistemul asigurărilor obligatorii de asistență medicală vor prezenta dările de seamă la adresa CNAM, prin expedierea formularelor completate, cu aplicarea semnăturii electronice. Astfel, prestatorii de servicii medicale de nivel republican, departamental, privat și spitalicești de nivel municipal și raional vor prezenta formularele respective la adresa de e-mail: dcpsm.raportare@cnam.gov.md, iar prestatorii arondați agențiilor teritoriale ale CNAM vor prezenta formularele la adresele: at.centru@cnam.gov.md; at.nord@cnam.gov.md; at.sud@cnam.gov.md; at.vest@cnam.gov.md; at.est@cnam.gov.md.

 

Ordinul a intrat în vigoare la data publicării, fiind abrogate Ordinul nr.77-A/2023.

 

Amintim, proiectul de lege care prevede încadrarea în sistemul asigurării obligatorii de asistență medicală a beneficiarilor de protecție temporară angajați, a fost votat în prima lectură, la ședința plenară a Parlamentului din 12 aprilie curent. Proiectul, elaborat de Ministerul Sănătății în parteneriat cu Compania Națională de Asigurări în Medicină, prevede menținerea statului de persoană asigurată beneficiarilor de protecție temporară angajați și după încetarea stării de urgență. Statutul de persoană asigurată se va acorda sau suspenda în baza informației aferente raporturilor de muncă pentru stabilirea drepturilor sociale și medicale prezentate de angajatori Serviciului Fiscal de Stat.

 

author icon

Marina Căldare

Instituții:

Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"

644 vizualizări

Data publicării:

19 Aprilie /2024 08:00

Catalogul tematic

Noutăți fiscale | Asigurare obligatorie de asistenţă medicală

Etichete:

beneficiari | prestare servicii | protectie | servicii medicale

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon