Monitorul SFS
Deficiențe în utilizarea serviciilor electronice: precizările SFS
Serviciul Fiscal de Stat informează că în contextul anunțului Serviciului Tehnologia Informației și Securitate Cibernetică din data de 14.01.2025, au fost efectuate actualizări ale sistemelor aferente infrastructurii cheilor publice în data de 15 ianuarie 2025. Astfel, pe parcursul zilei de 15.01.2025 s-au atestat deficiențe în procesul de autentificare prin intermediul MPass, precum și în procesul de aplicare a semnăturilor electronice prin intermediul Msign în momentul utilizării serviciilor fiscale electronice.
Totodată, autoritatea precizează că pe parcursul zilei de 16.01.2025, deficiențele persistă în cadrul mai multor sisteme informaționale, iar lucrările de mentenanță planificate astăzi pentru migrarea sistemului informațional automatizat „Comanda online a formularelor tipizate”, au fost amânate.
Totodată, Serviciul Fiscal de Stat îndeamnă contribuabilii să urmărească în continuare canalele de comunicare ale instituției pentru ulterioarele actualizări despre înlăturarea deficiențelor. „Reiterăm, contribuabilii nu vor fi sancționați pentru situațiile în care nu și-au onorat obligațiile fiscale din motive de întrerupere a posibilității accesării serviciilor fiscale electronice determinate de o defecțiune tehnică sau de altă natură, ce nu depind de utilizatori”, se menționează în comunicatul SFS. Potrivit prevederilor art. 240 lit. d) din Codul fiscal, în această situație procedura de examinare a cazului de încălcare fiscală nu poate fi inițiată, iar în cazul inițierii aceasta urmează a fi încheiată.
Totodată, absolvirea de răspundere pentru situațiile în care nu și-au onorat obligațiile fiscale din motive de întrerupere a posibilității accesării serviciilor fiscale electronice urmează a fi verificată în cadrul eventualelor controale fiscale pentru fiecare situație în parte.
În context, autoritatea fiscală atenționează că utilizatorii serviciilor electronice sunt obligați să asigure onorarea obligațiilor corespunzătoare în termen de până la finele zilei următoare celei în care a fost restabilită funcționalitatea serviciilor electronice.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
E-mail *
311 vizualizări
Data publicării:
16 Ianuarie /2025 11:20
Catalogul tematic
Servicii electronice
Etichete:
servicii electronice
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.