Știri

Depunerea cererilor de înmatriculare la Programul de instruire în domeniul auditului intern în sectorul public va fi digitalizată

Regulamentul privind dobândirea, confirmarea și dezvoltarea calificării profesionale în domeniul auditului intern în sectorul public urmează a fi modificat. Un proiect de modificare a HG nr. 556/2019 prin care a fost aprobat Regulamentul respectiv este propus pentru consultări publice de către Ministerul Finanțelor.

 

După cum se menționează în nota informativă, proiectul este elaborat în scopul îmbunătățirii procedurii de certificare națională în domeniul auditului intern, implementată în sectorul public începând cu 29.11.2020, prin ajustarea cadrului normativ de competență a Ministerului Finanțelor.

 

În primul rând, proiectul prevede ajustarea prevederilor normative în contextul digitalizării procedurii de depunere, evidență și gestionare a cererilor de înmatriculare la Programul de instruire, precum și a cererilor de eliberare, menținere și suspendare a certificatelor de calificare profesională în domeniul auditului intern în sectorul public. Astfel, pentru a obține calitatea de participant la Programul de instruire și certificare, candidatul depune, prin intermediul platformei https://certificareai.mf.gov.md , o cerere de înmatriculare la program, cu anexarea următoarelor acte confirmative:

1) copia buletinului de identitate;

2) curriculum vitae, format Europass;

3) copia diplomei de studii;

4) documentul ce confirmă experiența profesională în domeniul auditului intern;

4 1) documentul ce confirmă locul actual de muncă;

5) declarația pe propria răspundere privind veridicitatea informațiilor anexate.

6) după caz, copia certificatului de evaluare a cunoștințelor în domeniul auditului intern în sectorul public pentru nivelul precedent al Programului de instruire și certificare.

 

Totodată, candidatul va putea urmări etapele de examinare a cererii prin intermediul profilului personal, creat pe platforma https://certificare-ai.mf.gov.md”.  În momentul de față, pct. 66 din Regulament prevede că pentru eliberarea certificatului de calificare profesională, candidatul depune, pe suport de hârtie sau în format electronic la adresa de e-mail: certificare.ai@mf.gov.md, o cerere adresată Comisiei de certificare, anexând o serie de acte, printre care ( cum ar fi copia buletinului de identitate). Prin proiect se propune ca eliberarea certificatului să fi solicitat, de asemenea, prin intermediul platformei https://certificare-ai.mf.gov.md.

 

 

De asemenea, se propune ca până la începerea examenului de evaluare candidații admiși la examen să semneze o declarație de răspundere, prin care își asumă responsabilitatea de a respecta regulile de desfășurare a examenului și răspunderea pentru încălcarea acestora prin excluderea imediată din sala de examinare și anularea rezultatului testului.

 

Proiectul mai prevede delegarea Ministerului Finanțelor a sarcinii de stabilire a criteriilor de eligibilitate/validitate a documentelor ce justifică dezvoltarea profesională continuă, în scopul menținerii certificatului de calificare în domeniul auditului intern în sectorul public.

 

 

Proiectul poate fi consultat până la 16 iulie curent.

 

Conform datelor, începând cu anul 2021, când a fost inițiată certificarea națională în domeniul auditului intern în baza mecanismului reconceptualizat, s-a manifestat un interes sporit de participare din partea angajaților din sectorul public, în această perioada la program fiind înmatriculați peste 220 persoane, iar numărul deținătorilor certificatelor de calificare în domeniul auditului intern în sectorul public majorându-se cu circa 45%.

author icon

Marina Căldare

Instituții:

Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"

521 vizualizări

Data publicării:

08 Iulie /2024 08:00

Catalogul tematic

Noutăți fiscale | Servicii electronice

Etichete:

Ministeru finantelor | digitalizare | Audit | procesul de instruire | inmatriculare | cereri

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon