Știri
Digitalizarea procedurilor vamale de autorizare prin noi modificări legislative
La 24 octombrie, în Monitorul Oficial a fost publicat Ordinul nr. 388-O din 17.10.2024 de modificare a Anexei nr. 1 la Ordinul nr. 462-O din 29.11.2023 cu privire la aprobarea Normelor tehnice privind autorizarea utilizării procedurilor simplificate în cadrul regimului de tranzit, care introduce prevederi în procesul de autorizare a simplificărilor în cadrul regimului de tranzit, informează Serviciul Vamal. Noile reglementări stabilesc că cererile pentru obținerea autorizațiilor de simplificări în tranzit vor fi depuse exclusiv prin Sistemul de Decizii Vamale (SDV), eliminând dosarele fizice și reducând costurile administrative pentru operatorii economici.
Principalele beneficii ale noilor reglementări:
• Digitalizare completă: Cererile de autorizare vor fi gestionate integral prin SDV, eliminând formalitățile pe hârtie și accelerând procesul de soluționare;
• Reducerea costurilor: Operatorii economici nu vor mai fi obligați să depună documentele în format fizic, ceea ce contribuie la economisirea resurselor;
• Conformitate cu normele UE: Sistemul este dezvoltat în conformitate cu cerințele Regulamentului (UE) 2446/2015, aliniindu-se la standardele europene în domeniul vamal.
Noile reglementări vizează acordarea autorizațiilor de simplificare pentru următoarele categorii:
• Expeditor agreat: permite plasarea mărfurilor în regimul de tranzit fără prezentarea acestora la biroul vamal;
• Destinatar agreat: permite primirea mărfurilor sub regimul vamal de tranzit fără prezentare la vamă;
• Destinatar agreat în sensul TIR: permite recepționarea mărfurilor conform Convenției TIR într-un loc autorizat,
• Utilizarea sigiliilor speciale: prevede aplicarea sigiliilor speciale pentru identificarea mărfurilor aflate în tranzit.
Aceste modificări legislative au fost posibile datorită sprijinului acordat de Comisia Europeană și UNCTAD, care au oferit asistență tehnică pentru dezvoltarea software-ului necesar.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
283 vizualizări
Data publicării:
24 Octombrie /2024 11:19
Catalogul tematic
Codul vamal | Servicii electronice
Etichete:
digitalizare | domeniul vamal | servicii electronice
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.