Știri

Digitalizarea unor procese din activitatea executorilor judecătorești

Schimbul de acte dintre executorii judecătorești și băncile comerciale ar putea fi digitalizat, ceea ce va elimina costurile administrative, dar şi consum irațional al timpului de muncă al angajaților instituțiilor financiare.

 

Proiectul de lege ce se referă la facilitarea activității mediului de afaceri, aprobat de Guvern, conține modificări și la Codul de executare.

 

Astfel, informațiile pe care, la momentul de față, executorul judecătoresc le poate solicita și primi de la autoritățile relevante inclusiv pe suport de hârtie (identificarea debitorului, a patrimoniului său şi a locului aflării acestuia, la soldul sumei din contul debitorului și la operaţiunile efectuate la conturile bancare ale debitorului sau privind deschiderea în viitor a unor conturi bancare de către debitor), vor putea fi obținute și ca document electronic.

 

Reamintim, în temeiul art. 22 din Codul de executare, executorul judecătoresc are dreptul să solicite și să primească aceste informații gratuit.

 

Proiectul de lege a obținut avizul Cabinetului de miniștri, Hotărârea Guvernului nr.125 din 7 martie fiind publicată în MO din 8 martie 2023.

author icon

Marina Căldare

Instituții:

Guvernul Republicii Moldova | Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"

955 vizualizări

Data publicării:

10 Martie /2023 07:56

Catalogul tematic

Noutăți

Etichete:

Hotarare de Guvern | proiect de lege | executor judecătoresc | schimb de date

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon