Știri

Documentarea donării activelor proprii și serviciilor contractate de la terți în scopuri filantropice

O entitate a încheiat un acord de colaborare privind executarea lucrărilor de reparații a unei porțiuni de drum gratuit, cu autoritățile publice locale, oferind gratuit materiale de construcție de producție proprie, iar serviciile de reparație a drumului au fost contractate de la o companie specializată. La încheierea lucrărilor a fost întocmit contractul de donație dintre părți. În aceste condiții apar întrebările ce țin de reflectarea acestei operațiuni în contabilitatea agentului economic, reflectarea tranzacțiilor în Declarația privind TVA și Declarația VEN12 etc.

 

Pentru ediția din august a „monitorului fiscal FISC.md”, Marina Brihuneț a elaborat articolul „Donarea activelor proprii și serviciilor contractate de la terți în scopuri filantropice și de sponsorizare”, în care, în baza exemplului convențional, analizează situația și oferă soluții ce pot fi aplicate de contabilii-practicieni la documentarea operațiunilor corespunzătoare.

 

Astfel, deținătorii unui abonament al „monitorului fiscal FISC.md” vor găsi în articolul publicat în nr. 5 (82) explicații la următoarele subiecte:

 

  • Reglementarea donațiilor în scopuri filantropice și sponsorizare;
  • Tipul donațiilor filantropice sau al sponsorizărilor;
  • Prețul bunului și serviciului în cazul donațiilor filantropice sau al sponsorizărilor;
  • Documentarea donației în scopuri filantropice și sponsorizare;
  • Eliberarea facturii fiscale;
  • Reflectarea facturii fiscale în registrul de evidență a procurărilor/livrărilor de mărfuri și servicii;
  • Deducerea sumei TVA;
  • Reflectarea în Declarația VEN-12 etc.

 

Instituții:

Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"

890 vizualizări

Data publicării:

02 August /2023 07:59

Catalogul tematic

Noutăți

Etichete:

documente contabile | donatie | scopuri filantropice

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon