Știri

CNAS: mai puţine case teritoriale, subdiviziuni – mai multe

Casa Națională de Asigurări Sociale propune spre consultare un proiect ce prevede regionalizarea activităţilor de prelucrare a datelor şi stabilire a pensiilor şi prestaţiilor sociale tuturor categoriilor de beneficiari. Astfel, se propune optimizarea structurilor teritoriale prin ajustarea la numărul de 5 case teritoriale de asigurări sociale back office, comparativ cu cele 40 existente, iar în scopul facilitării accesului populaţiei la serviciile acordate, deservirea beneficiarilor de serviciile prestate de CNAS va fi asigurată în fiecare raion, prin 41 de subdiviziuni front office ale caselor teritoriale. Potrivit documentului, cele 5 CNAS teritoriale vor avea sediul în : 1. Soroca: Casa teritorială de asigurări sociale Nord-Est, cu statut de direcţie, în care vor activa secţii de deservire a clienţilor Soroca, Briceni, Donduşeni, Ocniţa, Drochia, Şoldăneşti, Rezina, Floreşti, Edineţ. 2. Bălți: Casa teritorială de asigurări sociale Nord-Vest, cu statut de direcţie, ce va include secţii de deservire a clienţilor Bălţi, Rîşcani, Făleşti, Glodeni, Sîngerei, Teleneşti, Ungheni, Nisporeni. 3. Orhei: Casa teritorială de asigurări sociale Centru, cu statut de direcţie, unde se vor activa secţii de deservire a clienţilor Orhei, Criuleni, Dubăsari, Călăraşi, Străşeni, Hînceşti, Căuşeni, Anenii Noi. 4. Ialoveni: Casa teritorială de asigurări sociale Sud, cu statut de direcţie, cu secţii de deservire a clienţilor Ialoveni, Ştefan Vodă, Comrat, Ceadîr Lunga, Taraclia, Cimişlia, Basarabeasca, Cahul, Vulcăneşti, Cantemir și Leova. 5. Chișinău: Casa teritorială de asigurări sociale Chişinău, cu statut de direcţie, cu sediul în sectorul Botanica și va incluse secţii de deservire a clienţilor Botanica, Ciocana, Centru, Buiucani și Rîşcani. În cadrul celor 5 case teritoriale vor activa conducerea, secţia stabilirea pensiilor şi alocaţii sociale, secţia stabilirea prestaţiilor sociale, secţia verificarea corectitudinii stabilirii pensiilor, alocaţiilor şi prestaţiilor sociale și personalul de deservire. De asemenea, în cadrul aparatului central CNAS din numărul total de 21 subdiviziuni structurale existente vor activa 15. Totodată, prin acest proiect se propune reducerea efectivului-limită al aparatului central al CNAS la numărul de 244 unităţi, comparativ cu 394 din prezent, precum și reducerea efectivului limită al caselor teritoriale de asigurări sociale de la 944 unităţi la 564. În acest context, implementarea modificărilor propuse necesită mijloace financiare suplimentare pentru acordarea indemnizaţiilor în cazul reducerii de personal. Aprobarea proiectului se înscrie atât în linia măsurilor adoptate de către Guvern cu scopul de reformare şi eficientizare a activităţii administraţiei publice centrale de specialitate, cât şi în transformările propuse de către comunitatea internaţională. Potrivit notei proiectului, modificările ce se propun în structura organizaţională a Casei Naţionale de Asigurări Sociale au fost generate de reformarea sistemului de pensii în Republica Moldova, similitudinea proceselor de stabilire şi plată a prestaţiilor sociale, implementarea serviciilor electronice (e-Cerere). unificarea rapoartelor privind plăţile salariale şi impozitele aferente, necesitatea optimizării proceselor interne ale CNAS etc. Scopul proiectului constă în ajustarea prevederile Statutului CNAS la legislaţia în vigoare, optimizarea cheltuielilor de funcţionare a instituţiei, stimularea motivarii angajaţilor prin creştrea remunerării muncii şi gestionarea eficientă a patrimoniului aflat în administrarea sa.
author icon

Marina Căldare

Instituții:

Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD" | Casa Națională de Asigurări Sociale a Republicii Moldova

6102 vizualizări

Data publicării:

18 Septembrie /2017 11:32

Domeniu:

Asigurare socială de stat | Noutăți

Etichete:

cnas | optimizare | reducere | locuri de muncă | e-cerere

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon