20
09 2019
1102

Cum să evităm greșelile tipice în activitatea rezidenților Parcului IT

”Moldova IT Park” a fost creat în Republica Moldova la 1 ianuarie 2018 pe un termen de 10 ani și are drept scop impulsionarea dezvoltării industriei tehnologiei informației în țara noastră. La fondarea acestuia autoritățile declarau că Moldova va deveni un hub regional în domeniul IT. Conform ultimelor statistici, doar pe parcursul semestrului I al anului curent, companiile rezidente au generat venituri în sumă totală de peste 1,58 mld. lei, iar venitul total prognozat pentru anul curent depășește 2,8 mld. lei. Majoritatea veniturilor — 81% — provin din export, iar 19% – din vânzări locale. La sfârșitul lunii iunie 2019, numărul total de angajați ai rezidenților parcului a depășit 8,5 mii persoane, dintre care circa 7,5 mii sunt implicate direct în domeniul IT. Salariul mediu lunar în cadrul companiilor rezidente, în trimestrul II al anului 2019, a fost de 28,66 mii lei. Totodată, activitatea ”Moldova IT Park” este apreciată și de comunitatea internațională, chiar săptămâna trecută fiind recunoscut de Uniunea Internațională de Telecomunicații (UIT) ca fiind una dintre cele mai bune practici mondiale de promovare și dezvoltare a ecosistemului IT. Cu toate acestea, în contextul dezvoltării accelerate a domeniului, există multe întrebări, care au fost puse de către rezidenții Parcului pentru Tehnologia Informației ieri, 19 septembrie 2019, în cadrul seminarului cu genericul ”Greșelile tipice în evidența contabilă a rezidenților parcurilor IT”, organizat de Asociația Contabililor și Auditorilor Profesioniști în colaborare cu ATA Consult SRL. La întrebările de ordin fiscal răspunsurile au fost oferite de inspectorul principal al Direcției metodologia impozitelor şi taxelor de la Serviciul Fiscal de Stat, Irina Trocin, care a menționat că SFS este deschis pentru colaborarea cu sectorul IT și că toate propunerile pentru îmbunătățirea activității acestui sector vor fi analizate. Evident, sunt situații pe care noi nu le putem prevedea, de aceea vă sugerez să expediați toate interpelările. Vă asigur că vom analiza toate propunerile, inclusiv cu Ministerul Finanțelor, pentru a elabora o poziție oficială unică, care va fi publicată în Baza generală a practicii fiscale. De asemenea, în cadrul seminarului au fost discutate aspecte ce țin de particularitățile calculului costurilor de producere de către rezidenții parcului IT, asigurarea socială, calcularea indemnizațiilor sociale și particularitățile întocmirii raportului IPC18. Totodată, au fost analizate greșelile tipice depistate în urma efectuării auditului rezidenților parcurilor IT. Cu detalii vom reveni.

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.