14
11 2013
1215

Guvernul a aprobat Strategia comerțului interior pentru următorii șase ani

Strategia de dezvoltare a comerţului interior pentru anii 2014-2020 prevede crearea unei infrastructuri comerciale mai bune, produse de calitate la prețuri mai mici și locuri de muncă.

Potrivit documentului elaborat de Ministerul Economiei, va fi redus numărul actelor permisive pentru lansarea afacerii în comerț și sunt prevăzute reguli clare în vânzările promoționale. Strategia se referă nu doar la domeniul de comercializare a bunurilor/mărfurilor, dar şi cel al serviciilor: reparaţii, închirieri, curăţare, spălare, alimentaţie publică, cazare, voiaj, etc.

Documentul prevede, în special, crearea locurilor de muncă pentru locuitorii din sate prin intermediul reţelei comerciale — puncte de colectare a produselor agricole, de procesare a acestora (mica industrie), unităţi (ateliere) de prestare a serviciilor aferente comerţului.

Conform estimărilor, aplicarea Strategiei va genera creșterea vânzărilor cu amănuntul cu cca 5-10% annual și micşorarea dezechilibrului infrastructurii comerciale între localităţile urbane şi cele rurale cu 10 — 15 %. De asemenea, documentul prevede extinderea reţelei comerciale cu cca 500 de unităţi anual, creşterea ponderii comerţului modern în totalul de vânzări cu amănuntul pe ţară până la 45 %, sporirea ponderii comerţului la distanţă în totalul de vânzări cu amănuntul cu cca 2-3 % anual.

Strategia va fi realizată în două etape: 2014-2016 și 2017-2020. Mai întâi va fi îmbunătățit cadrul juridic şi instituţional, estimate resursele de mărfuri şi reţelele comerciale şi evaluate competenţele profesionale ale angajaților din comerţ. Cea de-a doua etapă include acţiuni de îmbunătăţire a infrastructurii comerciale şi modernizare a modelelor de distribuţie a produselor/ serviciilor.

Strategia de dezvoltare a comerţului interior pentru anii 2014-2020 poate fi accesată aici.

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.