Știri
Integrarea sistemelor de contabilitate ale agenților economici cu noua versiune a sistemului „e - Factura”
Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe (CTIF) informează actualii și viitorii utilizatori ai sistemului informațional automatizat de creare și circulație a facturilor fiscale electronice (SIA) „e-Factura” că noua versiune a sistemului, aflată în proces de testare, conține un mecanism nou, modernizat de integrare a sistemelor de contabilitate ale agenților economici cu sistemul „e-Factura” prin intermediul aplicației API e-Factura.
Mecanismul asigură optimizarea proceselor și metodelor de utilizare a aplicației API eFactura prin micșorarea timpului pentru prelucrarea datelor; lichidarea restricțiilor de timp în utilizarea metodelor aplicate; introducerea unor câmpuri noi ce permit identificarea mult mai ușoară și mai operativă a facturilor fiscale descărcate în sistem.
Noua versiune a sistemului pune la dispoziția utilizatorilor, în funcție de preferințele acestora, două metode de integrare a sistemelor de contabilitate cu SIA „e-Factura”.
Prima metodă - Utilizarea serviciului e-Factura în regim „Semi automatizat”-
prevede că facturile fiscale sunt înregistrate în sistemul de contabilitate al furnizorului și expediate ulterior în SIA „e-Factura”, după care furnizorul aplică semnăturile electronice în sistemul „e-Factura” prin intermediul portalului de servicii fiscale electronice www.servicii.fisc.md. Întrucât această metodă nu implică resurse mari în ajustarea sistemului de contabilitate, ea este recomandată agenților economici care emit lunar un număr nesemnificativ de facturi fiscale. Alte informații pot fi găsite în Ghidul de integrare.
A doua metodă - utilizarea sistemului e-Factura în regim „Complet automatizat” - prevede că facturile fiscale sunt înregistrate în sistemul de contabilitate al furnizorului unde are loc semnarea și expedierea facturilor fiscale, fără necesitatea de a accesa https://efactura.fisc.md/. Această metodă permite utilizatorilor sistemelor de contabilitate obținerea informației despre actorii implicați în tranzacția economică, statutul curent al facturilor fiscale create în sistemele de contabilitate, rezervarea de către SIA „e-Factura” a seriei și numărului pentru factura fiscală, etc. Metoda dată este recomandată agenților economici care emit lunar un volum mare de facturi fiscale. Mai multe detalii le găsiți în Ghidul de integrare.
Agenții economici care doresc o productivitate înaltă a procesului de semnare a facturilor fiscale în sistemul de evidență contabilă (peste 10000 de facturi emise lunar), pot accesa serviciul de aplicare automatizată a semnăturii electronice PKI-Server oferit de Serviciului Tehnologia Informației și Securității Cibernetice (STISC). Pentru mai multe detalii apelați Serviciul Suport Clienți al STISC la numărul de telefon: 022 820911.
Pentru consultații și suport tehnic privind utilizarea funcționalităților noii versiuni a SIA „e-Factura”, apelați Centrul de apel al CTIF la numărul de telefon: 022 822222.
Vă amintim că CTIF a început procesul de testare a noii versiuni a SIA „e-Factura” la 01.06.2020. Informații despre modul de participare la testarea sistemului pot fi găsite aici
Totodată, CTIF a inițiat un ciclu de instruiri online privind utilizarea noii versiuni a SIA „e-Factura” pentru contribuabilii persoane juridice. Amănunte despre participarea la aceste instruiri le puteți găsi aici
via | ctif.gov.md
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD" | Instituția Publică Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe (CTIF)
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
2082 vizualizări
Data publicării:
10 Iunie /2020 09:22
Catalogul tematic
Noutăți
Etichete:
e-Factura | achizii publice | sistem informaţional
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.