Știri
Linia verde a CNAM lansată astăzi în cadrul unui Centru de apel
„Scopul nostru este racordarea cerinţelor pacienţilor la standardele de calitate în sistemele europene şi în sistemul de sănătate al Republicii Moldova”, a spus M. Buga.La rândul său, ministrul sănătății, Andrei Usatîi, a adăugat că „centrul va oferi și servicii de consiliere, dar și informații rapide despre cea mai dureroasă problemă pentru societatea noastră şi anume plățile neformale". La eveniment au fost prezenţi şi reprezentanţii instituţiilor din Estonia care sunt parteneri în acest proiect. Președintele Consiliului administrativ al Fondului de asigurări în sănătate din Estonia, Tanel Ross, a spus că „această colaborare a fost utilă şi pentru noi, deoarece în acest proces am cules informaţii cum să îmbunătăţim şi serviciul telefonic similar din Estonia". În acelaşi context, șeful Biroului Organizației Mondiale a Sănătății la Chișinău, Jarno Habicht, a adăugat că deschiderea Centrului de apel reprezintă o apropiere a serviciilor de asistență medicală de cetățeni.
“Republica Moldova este o țară care oferă experiență, ceea ce înseamnă că Moldova a evaluat suficient de mult pentru a-i învăța și pe alții",a mai spus Jarno Habicht. Centrul de apel este creat în baza Liniei verde a CNAM, care va activa în cadrul unei noi subdiviziuni de relaţii cu beneficiarii ce şi-a iniţiat activitatea la sfârşitul anului trecut. Linia verde a CNAM, numărul de telefon 0800 99999, poate fi accesat gratuit de toată populaţia ţării, în orice reţea de telefonie fixă sau mobilă. Prin intermediul acestui serviciu beneficiarii vor cunoaşte din prima sursă ce trebuie să facă în cazul unei stări de sănătate precare, la ce nivel de asistenţă medicală să se adreseze şi care le sunt drepturile în sistem, în ce farmacie şi cu ce procent de compensare găsesc medicamentele, la ce instituţie medicală şi la care medic de familie sunt înregistraţi, care este statutul persoanei în SAOAM, cum să acceseze corect serviciile medicale incluse în Programul Unic al AOAM, de unde şi cu ce reduceri pot lua poliţa de asigurare obligatorie de asistenţă medicală, vor putea înainta sugestii şi reclamaţii la adresa prestatorilor de servicii medicale şi farmaceutice încadraţi în sistemul AOAM. Serviciul telefonic Linia verde a CNAM este disponibil de luni până vineri, între orele 08.00- 17.00. Iniţial vor activa 5 operatori şi un supervizor. Se preconizează preluarea a câte 90 de apeluri telefonice pe zi de către fiecare operator, circa 10 mii de apeluri pe lună. În dependenţă de volumul de apeluri parvenite de la beneficiari, numărul operatorilor va putea fi extins. Lansarea Centrului de apel al CNAM are loc în cadrul Proiectului „Îmbunătăţirea accesului la consultaţii telefonice în domeniul sănătăţii în Republica Moldova. Etapa II”, al Ministerului de externe al Republicii Estonia, Casei Naţionale de Asigurări din Estonia (Eesti Haigekassa) şi Centrului de Consiliere din Estonia .
via www.cnam.md
Instituții:
Compania Naţională de Asigurări în Medicină a RM
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
2503 vizualizări
Data publicării:
17 Februarie /2014 09:32
Catalogul tematic
Noutăți
Etichete:
CNAM | linia verde | centrul de asistenta | Iurie Leancă | servicii medicale
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.