Știri

Peste 106,2 mii de contribuabili au apelat la Centrul unic de apel 080001525

În prima jumătate a anului, numărul apelurilor procesate de Centrul unic de apel 080001525 al Serviciului Fiscal de Stat (SFS), deservit de Direcția asistență clienți din cadrul Centrului de Tehnologii Informaționale în Finanțe (CTIF), a depășit 106,2 mii, media lunară a apelurilor preluate fiind de 17,7 mii. Totodată, operatorii CTIF au înregistrat peste 96,6 mii de cereri de asistență consultativă și suport tehnic parvenite la telefon și poșta electronică, la care solicitanții au primit ulterior răspunsuri detaliate în termenele stabilite. Potrivit unui raport al Direcției asistență clienți a CTIF, numărul cererilor de acordare a asistenței parvenite de la persoanele fizice a crescut cu 11,7% și a însumat circa 15,2 mii, iar al celor din partea persoanelor juridice a sporit cu 1,1% și a depășit 81,4 mii. Majoritatea absolută a cererilor din partea persoanelor juridice – peste 75,8 mii – au parvenit de la agenți economici și circa 5,6 mii – de la SFS și alte autorități și instituții publice. Cele mai frecvente întrebări adresate Centrului de apel au vizat aspecte legate de prevederile legislației fiscale (24,8 mii cereri), de procedura de obținere și prelungire a semnăturii electronice (16,3 mii cereri), de utilizare a funcționalităților portalului www.servicii.fisc.md (13,7 mii cereri) și ale sistemului informatic Declarația electronică (10,3 mii cereri). Amintim că Centrul unic de apel 080001525 acordă consultanță și suport tehnic privind utilizarea funcționalităților sistemelor informaționale automatizate în domeniile fiscal și achiziții publice, al serviciilor fiscale electronice, aplicarea prevederilor legislației fiscale și alte aspecte aferente domeniului. Centrul de apel funcționează zilnic, de luni până vineri, între orele 8.00 și 17.00. Apelurile la acest telefon sunt gratuite și pot fi efectuate de persoanele interesate din orice localitate a republicii, de la orice telefon fix sau mobil. Persoanele care au întrebări referitoare la utilizarea serviciilor fiscale electronice, le pot adresa Centrului unic de apel atât la telefon, cât și prin poșta electronică la adresa de e-mail: asistenta@sfs.md.




via | ctif.gov.md

Instituții:

Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD" | Instituția Publică Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe (CTIF)

1192 vizualizări

Data publicării:

09 Iulie /2019 09:25

Domeniu:

Noutăți

Etichete:

CTIF | centru de apel | consultanta | SFS | monitorul.fisc.md

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon