Știri

PILG: capacitatea de export a cerealelor va creşte

Conform unui comunicat al grupului companiilor TRANS OIL, portul liber internațional Giurgiulești va fi dotat cu o nouă linie pneumatică de încărcare a cerealelor, care va uni terminalele Trans Cargo pe râul Prut şi terminalele Trans Cargo pe râul Dunărea. Investiția va constitui circa un mil. euro , fiind asigurată din surse grupului TRANS OIL şi din contul resurselor financiare internaţionale. Cu susținerea financiară a Băncii Europene pentru Reconstrucții şi Dezvoltare ($6 mil.), în anul 2016 a fost deschis un nou terminal cerealier pe râul Dunărea, capacitatea de export a cerealelor crescând de la 450 mii tone pe an, la 1,2 mil. tone. În anul 2018 compania îşi propune dezvoltarea infrastructurii portuare şi investiții suplimentare de circa $2 mil. în construcția unei noi linii pneumatice de încărcare a cerealelor, care va uni terminalele Trans Cargo pe râul Prut şi terminalele Trans Cargo pe râul Dunărea. În prezent, capacitatea TRANS OIL în portul liber internațional Giurgiuleşti asigură păstrarea a 70 mii tone de cereale, dintre care 50 tone – pe malul Prutului, iar 20 mii tone – pe malul Dunării. Încărcarea cerealelor este asigurată de două terminale, situate pe Prut şi Dunăre. Capacitatea de încărcare a terminalului pe râul Prut este de 200-300 tone pe oră, iar a terminalului de pe râul Dunărea – 800 tone pe oră. Noua linie pneumatică de încărcare a cerealelor va uni toată capacitatea cerealieră în portul Giurgiuleşti. Furnizarea utilajului va fi asigurată de compania «Стальпром» (or. Dnepropetrovsk, Ucraina), care este responsabilă de instalarea conductelor şi compania "Технология пневмооборудования-экспорт" (or. Taganrog, Federaţia Rusă), care va livra tehnologii pneumatice moderne, aplicate în porturile internaționale. Lungimea noii linii pneumatice va fi de 515 metri, iar capacitatea de producere – peste 200 tone pe oră. Primul segment al liniei va fi lansat în martie 2018, care va permite încărcarea cerealelor din rezervoarele de pe Prut în terminalul de încărcare de pe Dunărea. Proiectul va fi finalizat la mijlocul verii, când încep lucrările de recoltare în agricultură. Atunci va fi posibilă încărcarea concomitentă a navelor cu culturi cerealiere în terminalele de pe Prut şi Dunărea, indiferent de locul de păstrare în port. Grupul de companii TRANS OIL include 15 elevatoare în toată ţara, cu o capacitate generală de păstrare de peste 710 mii tone de cerealiere; două fabrici de ulei în Bălţi şi Ceadâr-Lunga, cu o capacitate de producere de 1200 tone pe zi şi 400 tone de seminţe pe zi, respectiv; două terminale cerealiere şi un terminal pentru ulei de floarea soarelui în portul liber internațional Giurgiuleşti; un şir de întreprinderi agricole, de transport şi logistică, inclusiv în Ucraina.

via | www.realitatea.md

Instituții:

Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"

1021 vizualizări

Data publicării:

22 Ianuarie /2018 15:01

Domeniu:

Noutăți

Etichete:

Portul Internațional Liber Giurgiulești | investiţii | cereale | Export

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon