23
10 2018
234

Prin intermediul Ghișeul unic de raportare electronică pot fi prezentate 131 de rapoarte

În nouă luni de la lansarea Ghișeului unic de raportare electronică, numărul total de rapoarte expediate de instituțiile publice, agenții economici și cetățeni prin intermediul platformei on–line www.raportare.gov.md către Serviciul Fiscal de Stat, Ministerul Finanțelor, Casa Națională de Asigurări Sociale, Compania Națională de Asigurări în Medicină și Biroul Național de Statistică a atins cifra de 1,25 mil. Majoritatea absolută dintre acestea (circa 1,3 mil.) au fost transmise de către instituții publice și agenți economici.

Ghișeul a fost lansat la 27 ianuarie curent, acesta fiind primul serviciu centralizat de raportare financiară și statistică la nivel de țară. El a înlocuit vechiul proces de raportare, când instituțiile publice și agenții economici prezentau rapoartele separat pentru fiecare dintre cele cinci autorități, cu un singur proces unificat de înregistrare, autentificare, validare și raportare prin intermediul portalului www.raportare.gov.md.

Prin Ghișeul unic de raportare actualmente pot fi transmise 131 tipuri de rapoarte, cele mai multe – 103 – fiind destinate Serviciului Fiscal de Stat. În nouă luni ale anului, cel mai mare număr de rapoarte – peste 433 mii — au fost adresate Serviciului Fiscal de Stat, Casei Naționale de Asigurări Sociale și Companiei Naționale de Asigurări în Medicină. În aceeași perioadă, Biroului Național de Statistică i-au fost transmise, prin portalul www.raportare.gov.md, mai bine de 2,8 mii de rapoarte statistice.

Rapoartele pot fi expediate, cu aplicarea semnăturii electronice, eliberată de centrele acreditate în domeniu. Pentru completarea și transmiterea acestora, este necesar de parcurs următorii pași:
— autentificarea/înregistrarea pe portalul www.raportare.gov.md.
— selectarea şi completarea rapoartelor din rubricile disponibile (Rapoarte către SFS, Rapoarte către MF, Rapoarte financiare și statistice către BNS, Formulare către CNAS, Formulare către CNAM).
— semnarea electronică a raportului și expedierea acestuia.


Mai multe detalii despre procedura de completare și expediere a rapoartelor le găsiți pe www.raportare.gov.md.

Implementarea Ghișeului unic de raportare electronică a simplificat procesul de raportare financiară și statistică, a redus durata și costurile procesului de completare și prezentare a rapoartelor, precum și a redus dublarea acelorași date în diferite rapoarte cu până la 40 la sută.

Crearea și lansarea platformei unice de raportare financiară și statistică au fost realizate în conformitate cu Planul de acțiuni privind reforma de modernizare a serviciilor publice pentru anii 2017-2021, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 966 din 9 august 2016. Începând cu 1 august 2018, platforma este administrată de către Instituția publică ”Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe” (CTIF).

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.