Știri

Proiectul regulamentului Ghișeului unic de raportare

Serviciul Fiscal de Stat va deveni posesorul și deținătorul Ghișeului unic de raportare - raportare.gov.md. Prevederea se conține în proiectul Regulamentului privind modul de funcționare și utilizare a Ghișeului unic de raportare, examinat în cadrul ultimei ședințe a secretarilor de stat și urmează a fi înaintat spre aprobare Cabinetului de miniștri. Operator tehnico-tehnologic al platformei va fi Instituția Publică „Centrul de Tehnologii informaționale în Finanțe".
 
Conform documentului elaborat de Ministerul Finanțelor, funcția principala a Ghișeului unic de raportare constituie depunerea în format electronic de către persoanele juridice de drept public sau de drept privat, precum și persoane fizice, a rapoartelor în adresa instituțiilor de stat destinatare.

 

Ghișeul va oferi următoarele funcționalități de bază:

1) înregistrarea și autentificarea utilizatorilor de sistem;

2) crearea, înregistrarea, validarea, semnarea, stocarea și expedierea rapoartelor electronice către destinatar;

3) generarea recipiselor în cadrul sistemului;

4) achitarea impozitului pe venit de către persoanele fizice;

5) verificarea statutelor rapoartelor create în cadrul sistemului;

6) afișarea mesajelor informative;

7) gestionarea drepturilor de acces personalizate;

8) încărcarea și vizualizarea documentelor în format pdf.;

9) încărcarea și/sau descărcarea rapoartelor in format xml.;

10) generarea datelor statistice.

 

Documentul prevede că, pentru asigurarea funcționalităților de bază, automatizarea completării și verificării conținutului informațional al Ghișeului unic de raportare va fi efectuată interacțiunea și schimbul de date cu alte sisteme informaționale, importându-se sau exportându-se automat date spre verificare și/sau completare a conținutului informațional al Ghișeului.

 

Totodată, în scopul stabilirii identității expeditorului și al destinatarului final, precum și pentru validarea datelor completate în rapoarte, Ghișeul va asigura interacțiunea și schimbul de date prin intermediul platformei guvernamentale de interoperabilitate Mconnect cu un șir de resurse informaționale automatizate: SIA „Registrul de stat al populației”; SIA „,Registrul de stat al unităților de drept”; SI al Serviciului Fiscal de Stat; SI al Casei Naționale de Asigurări Sociale; SI al Companiei Naționale de Asigurări în Medicină; SI al Biroului Național de Statistică; alte SIA considerate necesare pentru buna funcționare a Ghișeului unic de raportare.

 

Suplimentar, platforma va interacționa cu serviciile electronice guvernamentale MPass (pentru autentificarea și controlul accesului în cadrul sistemului), MSign (pentru aplicarea semnăturii electronice), MLog (instrument securizat și flexibil de jurnalizare și audit, utilizat pentru asigurarea evidenței operațiunilor produse), MPay (pentru achitarea impozitului pe venit de către persoanele fizice), MNotify (pentru notificarea utilizatorilor Ghișeului prin intermediul diverselor canale de notificare).

 

Amintim, Ghișeul unic de raportare - raportare.gov.md a fost dezvoltat și lansat în anul 2018. La momentul actual prin intermediul platformei pot fi depuse electronic 131 tipuri de rapoarte către MF, SFS, CNAS, CNAM sau BNS.

Tatiana Smeșnaia

Instituții:

Serviciul Fiscal de Stat | Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"

1457 vizualizări

Data publicării:

21 Decembrie /2020 08:00

Catalogul tematic

Noutăți

Etichete:

ghiseul unic | SFS | CTIF | Proiect | monitorul.fisc.md

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon