

Serviciile publice: accesibilitate, calitate și eficiență
Regulamentul va conține dispoziții generale ce țin de obiectul de reglementare și beneficiari, operațiunile administrative realizate în cadrul procedurii de prestare a serviciului, timpul de așteptare la depunerea unei cereri de prestare a serviciului și primirea rezultatului, timpul înregistrării cererii, cerințele pentru spațiile în care sunt prestate serviciile și alte date.
Prestarea serviciilor în format electronic se va efectua prin intermediul Portalului unic al serviciilor publice, iar schimbul de date între resursele informaționale ale prestatorilor va fi realizat prin intermediul platformei de interoperabilitate (MConnect), iar pe suport de hârtie –prin aplicarea mecanismului ghișeului unic, cu depunerea de către beneficiarul serviciului a cererii și a documentelor pentru prestarea serviciului respectiv. Calitatea serviciilor publice oferite de către prestatorii de servicii va fi monitorizată de ministere și autorități administrative centrale subordonate Guvernului.
Conform proiectului, prestatorii serviciilor publice, persoanele cu funcție de răspundere, funcționarii publici și angajații prestatorilor, precum și angajații centrelor multifuncționale și centrelor universale vor răspunde disciplinar, civil, contravențional sau penal, după caz, pentru neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a activității administrative legate de prestarea serviciilor publice, dar și pentru divulgarea, în procesul prestării serviciilor publice, a informațiilor oficiale cu accesibilitate limitată.
Documentul poate fi consultat până la 25 septembrie curent.
Reamintim că, la 11 septembrie 2020, a fost pus în aplicare Nomenclatorul integrat al serviciilor publice.
-
Domeniu:
-
Autorul|Newsmaker:
-
Instituție:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD", Guvernul Republicii Moldova